راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نیازمندان در قزوین

مدیرکل امور اجتماعی استانداری، از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی افراد نیازمند در آینده نزدیک برای اجرای مطلوب طرح مومنانه خبر داد که تحت پوشش هیچ نهاد حاکمیتی یا حمایتی قرار ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در نشست هماهنگی با کمیته های رزمایش همدلی و کمک های مومنانه با اعلام این خبر که بانک اطلاعات نیازمندان تشکیل می شود، افزود: اطلاعات بانک در اختیار نهادهای عضو کمیته معیشتی استان و نهادهای خیریه و نیکوکاری قرار می گیرد تا از موازی کاری جلوگیری شود و کمک ها به نیازمندان واقعی برسد.
او با اشاره به خسارت های اقتصادی ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا ،اظهارکرد: ستاد کمک های مومنانه در استان با مشارکت همه دستگاه ها، خیران و بازاریان و واحدهای تولیدی ایجاد شده و شماره حساب مشترک در اختیار این نهادها قرار گرفته است .
بیدخام تاکید کرد: برای اینکه جمعیت بیشتری از افراد نیازمند تحت پوشش قرار بگیرند و موازی کاری کمتر انجام شود پویش ها و تلاشهای سازمانی و مردمی در قالب ستاد کمک های مومنانه سازماندهی می شود.
مدیرکل اجتماعی ادامه داد: این طرح برای کمک به افرادی است که درآمد روزانه داشتند اما با شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شدند و شناسایی این افراد در صنوف مختلف شامل کارگران فصلی ، دستفروشان و رانندگان تاکسی و حمل و نقل شروع شده و درخصوص شیوه کمک به آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: استفاده از مشارکت و ظرفیت مردمی در اجرای طرح کمک مومنانه برای ایجاد حس همدلی در دستور کار قرار دارد و فرمانداری‌ها  با کمک پایگاههای بسیج محلات و سپاه با محوریت دفتر امام‌جمعه در شهرستان‌های استان، شناسایی افراد و جمع‌آوری کمک‌ها را برعهده دارند.
مدیرکل اجتماعی استانداری با بیان اینکه کمک های مومنانه براساس اولویت‌بندی و به منظور دستگیری از اقشار نیازمند تدارک دیده شده است، افزود: شماره حساب مشترک به زودی در فضای مجازی و بیلبوردهای شهری منتشر می شود و سه  کمیته مشخص با حضور بسیج محلات، سپاه ، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی ، تامین اجتماعی و اداره کل و امور اجتماعی با محوریت دفتر امام جمعه پیش از ماه مبارک رمضان افراد نیازمند را شناسایی می کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =