۴ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
دکتر جان، تو هم؟

سیدعلی‌میرفتاح در روزنامه اعتماد با اشاره به موضعگیری سیاسی اخیر سخنگوی وزارت بهداشت علیه اصلاح طلبان نوشت:آقای جهانپور عزیز، برادر بزرگوار، از شما بعید بود که به فرمایش‌های فنی و علمی‌تان رنگ و بوی سیاسی بدهید. می‌دانم خسته‌اید و فشار کاری‌تان زیاد است؛ می‌دانم خیلی‌ها سعی می‌کنند اعصاب‌تان را به هم بریزند و از دل حرف‌های‌تان «مساله» و «معضل» بیرون بکشند اما شما را خردمندتر، هوشیارتر و دقیق‌تر از این می‌دانستم که به دام سیاست بیفتید و حرفی را که در آن صلاحیت قضاوت ندارید از تریبون کرونا بر زبان برانید.

پرونده هشتاد و هشت هرچه باشد مطلقا ربطی به وزارت محترم بهداشت ندارد، به طریق اولی ربطی به کرونا و ستاد مقابله با آن ندارد. مردم خسته و آسیب‌دیده ایران پای اخبار ننشسته‌اند تا از شما گلایه سیاسی بشنوند یا قضاوت جناحی‌تان را شاهد باشند. اینکه محصورین در وچه وضعی هستند، اینکه مناقشه انتخابات هشتاد و هشت ریشه در چه مسائلی دارد، اینکه مردم چه مطالبه معقول و مشروعی از حاکمان سیاسی دارند چیزی نیست که به کرونا مربوط باشد یا سخنگوی ستاد مقابله با آن در خلال پرسش و پاسخ بخواهد تداعی‌های سیاسی‌اش را جدی بگیرد.

الان موضوع مهم برای مردم و مسوولان این است که چطور از بحران کرونا به سلامت، لااقل با کمترین هزینه ممکن عبور کنیم و هرچه زودتر- اگر شدنی باشد- به روال عادی زندگی برگردیم. دعوای سیاسی را بگذارید برای احزاب و سیاستمداران. خدا را شکر از این حیث جامعه ما کم و کسری ندارد و تا دل‌تان بخواهد صاحب‌نظر سیاسی تریبون‌دار پا به رکاب حاضر به یراق داریم که این‌طرفی یا آن‌طرفی ببرند و بدوزند و دعوا راه بیندازند و پرونده‌های قدیمی را رو بیاورند.

علاوه بر اهل سیاست، روزنامه‌نگار و خاطره‌نویس هم کم نیستند که با ربط و بی‌ربط، رسمی و غیررسمی، اینجا و آنجا سفره دل بگشایند و زخم‌های کهنه را نو کنند. شما در جایگاهی نشسته‌اید که هم حزب‌اللهی‌ها باید به قول و فعل‌تان اعتماد کنند هم غیرحزب‌اللهی‌ها. هم مومنان باید فرمایش شما را جدی بگیرند هم دهری‌ها. هم طرفداران دوآتشه راست باید در این وانفسای کرونایی از خودشان محافظت کنند هم سوپر چپ‌های منتقد وضع موجود. کرونا جایی نیست که بخواهیم مناقشات دیگر را در آن حل‌وفصل کنیم یا خدایی نکرده مناقشه جدید از آن بیرون بیاوریم. از روز اول هم دلسوزان و خیرخواهان، حتی دولتمردان نوشتند و گفتند، به نظر می‌رسد جناح‌ها هم باهم- اگرچه نانوشته- توافق کردند که کرونا را سیاسی نکنیم. البته امریکایی‌ها و آنها که در رسانه‌های شان از امریکا و عربستان پول می‌گیرند به این توصیه و توافق اعتنا نکردند، هر خبر و هر ویروسی را – به سخیف‌ترین شکل ممکن- رنگ سیاست زدند.

با این حال آنچه در جامعه ایران قابل مشاهده است این است که عموم مردم، هوشیارانه با سیاسی شدن سلامت جامعه مقابله کردند و نگذاشتند که کرونا تبدیل به غائله جدید شود. راستش را بخواهید وقتی شنیدم که شما در جواب منتقدان‌تان به هشتاد و هشت و وضعیت محصورین اشاره کرده‌اید باور نکردم. شما را صبورتر و متخصص‌تر و هوشیارتر از این می‌دانستم که نتوانید افسار سخن را در کشید و جلوی تداعی‌های‌تان را بگیرید. کرونا اتفاقا فرصت خوبی است برای وحدت و اتفاق‌نظر. ما هرکدام سلیقه‌های متفاوتی داریم و همین تفاوت‌هاست که جامعه متکثر ایران را دوست‌داشتنی می‌کند. منتها مقابله با ویروس تاجدار کووید 19 موقعیت متفاوتی است که می‌تواند همه ما را با همه اختلافات سیاسی و اجتماعی‌مان در صفی واحد متحد کند و اگر خدا بخواهد قوی‌ترمان کند. خداوند به شما قوه و انرژی بدهد که نام‌تان در زمره خادمان این ملت ثبت شود.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =