اتصال ۷۳۸ مدرسه آذربایجان‌غربی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۷۳۸ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی،قاسم جلیلی نژاد در جلسه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد،با اشاره به راه اندازی شبکه شاد در مجموعه آموزش و پرورش، اظهارکرد: باید بگونه ای مدیریت کنیم که هر دو پروژه هوشمندسازی مدارس و راه اندازی شبکه شاد در کنار هم اجرایی شده و هیچ کدام باعث اختلال در اجرای دیگری نشود.

وی با تشریح قرارداد خرید خدمت موضوع هوشمندسازی مدارس افزود: این طرح که در قالب قرارداد خرید خدمت به کارفرمایی وزارت ارتبارطات و پیمانکاری مخابرات منطقه استان با تامین اعتبار از طرح USO برای تمام مدارس روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است در حال اجرا است.

جلیلی نژاد عنوان کرد:تامین زیرساخت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از مواردی است که جزء تعهدات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که مازاد بر آن بهرمندی از ظرفیت پهن باند ۲ مگابایتی و استفاده تا حجم ۳۰ گیگا بایت از خدماتی وزارت ارتباطات برای توسعه هوشمندسازی مدارس می باشد.

جلیلی نژاد ضمن قدردانی از عملکرد مجموعه مخابرات بر اتمام پروژه تا پایان موعد مقرر که آخر اردیبهشت ماه است تاکید کرد و افزود:با توجه به شرایط کرونایی تمام مدارسی که از قبل داری بستر اینترنت بودند نیز بایدبه شبکه هوشمند مدارس از بستر شبکه ملی اطلاعات متصل شوند تا از ظرفیت فراهم شده به نحو احسن در موضوع آموزش دانش آموزان استفاده شود.

خسروشاهی معاون تجاری مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع مدارس فاقد تلفن عنوان کرد: ۱۴۸ مدرسه فاقد تلفن در لیست اعلامی موجود است که در صورت درخواست ثبت نام از طرف آموزش و پرورش امکان اتصال این مدارس نیز وجود دارد.

نهایتا مقرر شد تکمیل صورتجلسات تست و تحویل سرویس اتصال به شبکه ملی اطلاعات مدارس تا دو هفته و بررسی مجدد شماره های اشتباه و مدارس فاقد جهت تکمیل پروژه تا سه روز آینده انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =