نماینده کهگیلویه واگذاری ساخت پتروشیمی دهدشت به پتروپارس کلید خورد

همزمان با شیوع کرونا؛«پتروپارس» طرح فاصله‌گذاری قراردادها با سایر پیمانکاران صنعت نفت را کلید زد

به گزارش خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد؛نماینده شهرستان کهگیلویه،بهمئی،چرام،لنده بیان کرد:
 پس از واگذاری قراردادهای توسعه میادین گازی بلال، فرزاد، فاز ۱۱ پارس‌جنوبی، میدان مشترک نفتی فروزان، واحد فرآورش مرکزی آزادگان جنوبی، بهره‌برداری فاز ۱۲ پارس جنوبی و ساخت پتروشیمی دهدشت در یکسال، قرارداد توسعه میدان نفتی «آزادگان» هم به پتروپارس واگذار شد.

در سال پایانی دولت، قراردادهای توسعه بالادستی و پائین دستی صنعت نفت یکی پس از دیگری به «پتروپارس» واگذار می‌شود .سردار هاشمی پور افزود:
 ساخت پتروشیمی دِهدشت
با امضای قرارداد طرح ساخت پتروشیمی دِهدشت، پتروپارس پس از سال‎ها فعالیت در حوزه بالادستی و میان‎دستی برای اولین بار به صنعت پتروشیمی وارد شد تا در مسیر سیاست‎های خود در گسترش زنجیره ارزش و کسب و کار، گام دیگری بردارد.

پتروشیمی دِهدشت یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین است که در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‎های خط دنا قرار دارد. خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.
این واحد پتروشیمی پس از بهره‎برداری وارد زنجیره بالادستی بیدبلند، گچساران و پایین‎دست گچساران می‎شود تا برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین‎دستی و همچنین صادرات محصول به بازارهای جهانی، به تولید سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین با استاندارد و لیسانس شرکت بازل آلمان بپردازد.
کلنگ پتروشیمی دهدشت، در فروردین سال ۱۳۸۶، در غرب استان کهکیلویه و بویراحمد، در ۸۰ کیلومتری گچساران و مجاور شهر دهدشت در منطقه صحرای کلاچو در مساحت ۱۰۲ هکتار بر زمین خورد اما به دلایلی با وقفه روبرو شد که با انعقاد این قرارداد امید‎ها برای اتمام و آغاز بهره‎برداری از آن افزایش یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1383832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =