بازگشت ۱۳۰۰مددجوی قزوینی به زندان

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۱۳۰۰زندانی که در کل استان در مرخصی هستند، ظرف مدت ۲ماه دوباره به زندان منتقل می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین پنجمین نشست شورای مدیران قضایی استان در خصوص موارد عفو، مرخصی و نهادهای ارفاقی مددجویان گفت: این کار با جدیت تمام از سوی همکاران مورد پیگیری و حدود ۶۰۰ پرونده کسانی که استحقاق بهره مندی از نهادهای ارفاقی را داشتند مورد بررسی قرار گرفت.
او افزود: طی بررسی های انجام شده برای ۲۲نفر از مددجویان آزادی مشروط، ۶نفر تعلیق اجرای مجازات، ۲۳نفر مرخصی منتهی به آزادی، ۶۴نفر عفو و ۱نفر پابند الکترونیک پیشنهاد شد.
قدرتی در رابطه با چگونگی تمدید مرخصی و بازگشت مددجویان به زندان اظهار کرد: از ۱۶ اردیبهشت ماه بازگشت مددجویان به زندان بر اساس حداکثر ظرفیت بندهای قرنطینه زندان مرکزی و اردوگاه آراسنج استان طی چند مرحله انجام می شود.
رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان کرد: طی مرحله اول ۳۵۰ نفر با اولویت جرائم خشن پذیرش می شوند. این افراد۱۴ روز در بندهای قرنطینه می مانند و در طی این مدت هیچ زندانی دیگری پذیرش نمی شود و عملا در این مدت مرخصی سایر زندانیان تمدید می شود. بعد از این ۱۴روز بر اساس ظرفیت بندهای قرنطینه پذیرش گروه دوم را داریم. به این ترتیب حدود ۱۳۰۰زندانی که در کل استان در مرخصی هستند، ظرف مدت ۲ماه دوباره به زندان منتقل می شوند.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان بیان کرد: با برنامه ریزی و همت مضاعف، به روزرسانی و اتمام پرونده های معوقه در همین ابتدای سال امکان پذیر است شعبی که موجودی پرونده های معوقشان بالای ۲۰۰فقره است باید با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از راهکارهای مناسب مانند تعیین وقت برای بعدازظهر، این آمار منفی را کاهش دهند و با یک تلاش جهادی در جهت جلب رضایت مردم حرکت کنند.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1385251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =