۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
اهمیت منبع تغذیه در دوربین مداربسته

امروزه با وارد شدن وسیله‌های برقی در زندگی هر شخصی محافظت از آن‌ها نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. از جمله یکی از پرکاربردترین وسیله‌های برقی دوربین‌ مدار بسته می‌باشند که توانسته‌اند جایگاه مهمی را در زندگی هر شخصی به دست آورند.

متخصصان حوزه فروش دوربین مدار بسته برای افزایش طول عمر و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نوسانات جریان برق توصیه می‌کنند که حتما در حین نصب دوربین مدار بسته به فکر تهیه محافظ برق مخصوص نیز باشید. اگر شما نیز اقدام به نصب دوربین مداربسته کرده‌اید ولی هنوز کاری در جهت حفاظت از آن انجام نداده‌اید با متخصصین شرکت الکامپ در این مقاله همراه باشید.

محافظ برق در دوربین‌ مدار بسته چیست؟

دوربین‌های مداربسته همانند هر وسیله برقی دیگر به مراقبت احتیاج دارند. چرا که شما بابت نصب و خرید و همچنین نگه‌داری از آن‌ها هزینه کمی را متحمل نمی‌شوید. بنابراین یک سهل‌انگاری کوچک که باعث به وجود آمدن هر گونه خرابی شود غیر قابل قبول خواهد بود. پیشنهادی که متخصصان این حوزه برای کاربران ارائه می‌دهند استفاده از محافظ برق می‌باشد. در نتیجه دوربین و تجهیزات جانبی آن از هر گونه آسیب ناشی از اتصالات، نوسانات، افت ولتاژ، اختلاف پتانسیل و ... احتمالی در امان خواهند ماند. شرکت الکامپ  به منظور حفظ کیفیت دوربین‌ها شما عزیزان و جلوگیری از خرابی‌های ناشی از برق که در کمین شما نشسته است آماده هر گونه خدمات لازم و مشاوره می‌باشد.

طرز کار محافظ برق در دوربین مداربسته چگونه است؟

حال سوالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که طرز کار محافظ برق در دوربین مداربسته چگونه است؟ به صورت کاملا ابتدایی و ساده می‌توان گفت این دستگاه‌ها هر گونه اختلال برقی اعم از نوسانات و اختلاف ولتاژ و ... را تشخیص داده و آن را از بین می‌برند. درنتیجه دوربین مداربسته از هر گونه آسیبی در امان خواهد بود. خنثی کردن این اختلال‌ها در حالت کلی به کمک یک سیم که به زمین وصل شده‌ است انجام می‌شود. البته جزئیات کار می‌تواند در هر نوع از دستگاهی کمی متفاوت باشد. در صورت ایجاد هر گونه سوال بیشتر می‌توانید با یکی از مسئولان شرکت الکامپ تماس بگیرید. آن‌ها به صورت کاملا دوستانه شما را در انجام کار درست راهنمایی خواهند کرد.

انواع دستگاه‌های محافظ برق در دوربین مداربسته

مثل هر تجهیزات دیگری دستگاه‌های محافظ برق در دوربین مداربسته نیز دارای انواع مختلفی می‌باشند. نیازمندان می‌توانند با توجه به نیاز خود هر یک از آن‌ها را خریداری کنند. شرکت الکامپ به عنوان یکی از مجهزترین شرکت‌های ارائه دهنده انواع دوربین مداربسته و تجهیزات آن‌ها می‌تواند شما را در این خرید کمک کند. انواع این دستگاه‌ها عبارتند از:

 دستگاه UPS

از جمله معروف‌ترین انواع دستگاه‌های محافظ برق در دوربین مداربسته دستگاه UPS می‌باشد. این دستگاه انرژی الکتریکی را همانند یک خازن در خود ذخیره می‌کند. در نتیجه در صورت بروز هر گونه مشکلی وارد عمل شده و از دوربین شما محافظت می‌کند. همچنین این دستگاه این امکان را فراهم می‌کند تا در صورت قطع کلی برق برای مدتی مشخص دوربین مداربسته بتواند به کار خود ادامه دهد. به عبارتی دیگر برق مورد نیاز را فراهم می‌کند.

دستگاه stabilizer

دستگاه stabilizer طوری طراحی شده است که در صورت به وجود آمدن هر گونه تغییرات ولتاژی که احتمال آسیب رسیدن به دوربین مداربسته را در پیش خواهند داشت را شناسایی و از بین می‌برد. اساس کار آن به این صورت می‌باشد که در این مواقع برق دوربین را به صورت خودکار قطع می‌کند. در نتیجه دوربین از کار می‌افتد. با اینکه به صورت موقت کارفرما تصاویر دوربین را از دست می‌دهد اما این باعث می‌شود تا آسیبی به دوربین و قطعات آن وارد نشود.

دستگاه BNC

دستگاه BNC یا به عبارتی دیگر محافظ برق کابل تصویر کوآکسیال از جمله پرکاربردترین دستگاه‌های محافظ برق در دوربین مداربسته محسوب می‌شود. اساس کار این دستگاه به این صورت می‌باشد که کابل تصویر کوالسیال به زمین متصل می‌گردد. در نتیجه از هر عاملی مثل رعد و برق و یا ... که باعث افزایش ولتاژ می‌گردد جلوگیری می‌کند.

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید، الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای ۱۵ ساله و بیش از ۳۰۰۰ پروژه موفق.

شماره های تماس: ۸۸۵۵۲۰۹۹-۸۸۵۵۳۷۹۷

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386200