۹۵هکتار از اراضی ملی بویین زهرا رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب بویین زهرا از رفع تصرف ۹۵هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد صمدی، دادستان عمومی و انقلاب بویین زهرا گفت: اراضی ملی جزو حقوق عامه محسوب شده و دستگاه قضایی جهت حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد با متخلفان و متصرفان برخورد قاطع داشته و اغماض نمی کند.
او افزود: متاسفانه پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع‌طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل‌ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و غیره را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می‌کنند، طی سالیان اخیر عمیق‌‏تر و وسیع‌‏تر شده  و شاهد پیامدهای تاسف بار این تعرضات برای طبیعت بوده ایم.
دادستان بوئین زهرا در ادامه بیان کرد: در سال گذشته با برخورد قضایی ۹۵ هکتار از مراتع و اراضی ملی رفع تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته قلع و قمع شد، همچنین  در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی۲۰ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد، همچنین۳هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وضعیت سابق بازگردانده شد.
او اظهار کرد: رفع تصرفات از منابع آب زیرزمینی، اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی با تشکیل و رسیدگی به ۸۴ فقره پرونده قضائی صورت گرفت.
این مقام مسئول به سایر اقدامات دادستانی این شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: جلوگیری از چرای غیرمجاز مرتع های منابع طبیعی، جلوگیری از سرقت و قاچاق چوب های جنگلی – جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تذکر به کشاورزان در جهت جلوگیری از آلوده ساختن محیط زیست با کشت زیر نایلون، بررسی آلودگی زیست محیطی ایجاد شده توسط شرکتها و واحد های صنعتی، اجرای احکام قطعی قلع و قمع تغییر کاربری های غیرمجاز، جلوگیری از قاچاق گندم و عرضه آن خارج از شبکه مصوب دولت و... برخی از اقدامات دادسرای شهرستان بویین زهرا است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =