بررسی واگذاری غیرقانونی املاک دولتی به اشخاص صاحب نفوذ در گرگان

هاشمیان گفت: موضوع واگذاری نا به حق و غیرقانونی اموال دولتی به برخی از اشخاص صاحب نفوذ در جلسه گسترش عدل و آزادی اجتماعی استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان ؛ «هادی هاشمیان»گفت : دومین جلسه گسترش عدل و آزادی اجتماعی با موضوع زمین خواری در استان برگزار شد و در این جلسه به موضوع واگذاری نا به حق اموال دولتی به برخی از اشخاص صاحب نفوذ پرداخته شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان  ادامه داد: متاسفانه ۱۰ هزار متر از املاک گران قمیت در حاشیه ناهارخوران  به برخی از افرادی بانفوذ واگذار شده است و واگذاری این اموال نا به حق و غیر عادلانه بوده است.

هاشمیان با بیان اینکه اراضی واگذار شده هر متری چند میلیون تومان قیمت دارد، بیان کرد: این واگذاری ها بر اساس قانون نیست  و براساس قانون مسکن و شهرسازی برای کارهای عامه المنفعه  مثل ساخت مسجد و مدرسه  این اراضی را باید واگذار می کرد.

وی افزود: در این مناطق شاهد آن هستیم که کودکان برای رفتن به مدارس باید مسافت طولانی را طی کنند و یا اینکه در برخی مناطق نیز مسجد وجود ندارد، در این جلسه مصوب شده کار کارشناسی در خصوص واگذاری این املاک انجام شود و نتیجه را به استحضار مردم می رسانیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان یادآور شد: دادستان موظف شد برای پیشگیری از چنین اقداماتی مکاتبه ای به کمیسیون ماده پنج استانداری انجام دهد و  در این نامه تاکید می شود که اداره کل منابع طبیعی اراضی را که از محدوده منابع طبیعی خارج می کنند و در اختیار مسکن و شهرسازی قرار می دهد به دادستان شهرستان نیز ابلاغ کند و از باب حقوق عامه دادستان نیز از شرایط واگذاری این اراضی آگاه باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =