چهار هزار برنامه در فارس به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی پیش‌بینی شده است

ایرنا نوشت : رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: بیش از ۴ هزار برنامه شامل نمایشگاه عکس و کتاب، مراسم عمومی ،سخنرانی ،مسابقات فرهنگی و ... به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد و سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در فارس برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمد رضایی دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) وصیتنامه ایشان در سطح وسیعی منتشر و در  این استان توزیع خواهد شد.

وی با اعلام برگزاری نمایشگاهی از آثار و کتب امام خمینی در شیراز و سایر شهرستان های این استان،گفت: موارد فرهنگی نیز در قالب برگزاری مسابقات هنری برنامه ریزی شده که از دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ به مدت ۴ روز در استان و همچنین رسانه‌های فارس برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به شیوع بیماری کرونا اعلام کرد: مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال به دلیل انتشار این ویروس به شکل محدودتر از سالیان گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی که با ستاد مدیریت و پیشگیری از بیماری کرونا فارس انجام شده مراسم عمومی سالگرد رحلت امام خمینی امسال در ۷۶ نقطه این استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه برگزار خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: تجمع عظیم آیین رحلت امام خمینی(ره) امسال به دلیل شیوع کرونا در حرم بنیانگذار انقلاب لغو و مقرر شده که تجمعات با ازدحام کمتر و در سطح کوچکتر در شهرستان ها و استان های کشور برگزار شود.

وی اظهار داشت: ۷۶ نقطه برای برگزاری این مراسم در فارس پیش بینی شده که این نقاط یا فضای باز هستند و یا مکانی است که تهویه مناسبی دارد و به جز این موارد مدت زمان برگزاری مراسم امسال نیز کاهش یافته و همچنین تمام کسانی که به این مراسم می آیند در بدو ورود تب سنجی می شوند و ماسک و تجهیزات بهداشتی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در ادامه گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده که صوت سخنرانی رهبر انقلاب راس ساعت ۱۱ صبح ۱۴ خرداد ۹۹ بصورت مستقیم از بلندگوهای محل برگزاری مراسم عمومی آیین رحل بنیانگذار انقلاب و تمام مساجد و حسینیه های استان فارس پخش شود.

وی ادامه داد: آیین عمومی سالگرد رحلت امام خمینی در شیراز راس ساعت ۱۰ و نیم صبح چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ در مسجد وکیل این شهر آغاز خواهد شد و به مدت ۱ ساعت تا حداکثر یک ساعت و ۲۰ دقیقه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دومین برنامه ای که مقرر شده در شیراز برگزار شود قبل از نماز مغرب و عشا ۱۴ خرداد ۹۹ در حرم مطهر احمدابن موسی (ع) شامل سخنرانی و مداحی خواهد بود.

رضایی بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال اغلب برنامه های سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در فضای مجازی و یا در قالب انتشار آثار امام و توزیع آن در بین مردم خواهد بود.

وی با اشاره به شیوع کرونا عنوان کرد: برای آیین سالگرد رحلت امام خمینی امسال بیشتر از سخنرانی افراد بومی استفاده خواهد شد که شامل حدود ۳ هزار برنامه سخنرانی و در مجموع بیش از ۴ هزار برنامه فرهنگی،هنری و ... است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =