تئاتری‌ها، قراردادهای خود را دقیق‌تر مطالعه و امضا کنند

یکی از مدیران اداره‌کل هنرهای نمایشی تاکید می‌کند تا زمانی که مباحث حقوقی تئاترآنلاین شیوه‌مند نشده است، خود هنرمندان، قراردادهای‌شان را دقیق‌تر بخوانند و امضا کنند تا از درآمد پخش فیلم-تئاترها در سایت‌ها و «وی.او.دی»‌ها بی‌نصیب نمانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن امیری، مسوول بررسی و پیگیری فعالیت‌های نمایشی در فضای مجازی، نسبت به اعتراض تعدادی از اهالی تئاتر که فیلمِ آثارشان بدون خبر و اجازه آن‌ها در سایت‌ها و «وی.او.دی»‌ها به نمایش درآمده و از درآمد این فعالیت نصیبی نبرده‌اند، واکنش نشان داد.

او در این‌باره گفت: «بله این مشکل متاسفانه بروز پیدا کرده است. ما با همکاران‌مان دربخش حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال رایزنی هستیم تا این مسئله را حل و برای آن شیوه‌نامه و راهکاری تدوین کنیم.»

امیری در همین رابطه در قالبِ پیشنهادی به هنرمندان گفت: «خواهش من از هنرمندان این است تا زمانی که ما در اداره‌کل هنرهای نمایشی یا در خانه تئاتر و یا در صنف تماشاخانه‌های خصوصی، به‌صورت مکتوب پیشنهاداتی را تنظیم می‌کنیم، خود هنرمندان، قراردادهای‌شان را دقیق‌تر بخوانند و امضا کنند و یا از مشاوره یک کارشناس حقوقی بهره‌مند شوند.»

متن کامل گفت‌وگو با محسن امیری را بخوانید.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =