برخورد قضایی با شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده

دادستان تاکستان گفت: شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ممنوع است و چنانچه شخص بدون مجوز قانونی اقدام به شکار کند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب تاکستان در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان گفت: مناطق حفاظت شده از شریان‌های حیاتی اکوسیستم کشور وجزو سرمایه های زیست محیطی، اجتماعی واقتصادی هستند. حفظ ونگهداری زیست بوم این مناطق ومنابع ملی، برای  نسل حاضر و آینده لازم وضروری است.
او افزود: به منظور حفظ این مناطق، پیشگیری از تخریب اراضی ملی وحفظ حقوق عامه، کلیه ضابطین خاص محیط زیست ومنابع طبیعی، در صورت مواجهه ومشاهده جرم مشهود، لازم است نسبت به خروج احشام از مراتع اقدام کنند.
رجبی تصریح کرد: وفق قانون حفاظت وبهره برداری از جنگلها ومراتع، واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری بابت استفاده از مرتع موضوع پروانه ممنوع بوده ومرتکبین به حبس محکوم می‌شوند.
دادستان عمومی و انقلاب تاکستان ضمن اشاره به جرم بودن چرای دام در مناطق حفاظت شده گفت: چرای غیرمجاز دام در این مناطق بر اساس قانون شکار وصید جرم محسوب و دارای مجازات حبس می‌باشد، بنابراین دامداران با رعایت حدود از چراندن دامهای خود در این مناطق خودداری  کنند.
این مقام مسئول همچنین در خصوص شکار حیوانات حفاظت شده گفت: شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ممنوع است و چنانچه شخص بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کرده و ورود غیر مجاز به این زیستگاه ها داشته باشد با توجه به ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اشد مجازات مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =