نقش مهم مساجد در معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: باید از ظرفیت مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی فعال برای معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با هدف همکاری مشترک در راستای جشنواره کتابخوانی رضوی با حجت الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین دیدار کرد و گفت: کانون های مساجد سبقه‌ای طولانی در همکاری و تعامل با کتابخانه ها دارند و امیدواریم این همکاری بیشتر و پررنگ شود.
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار کرد: باید از ظرفیت مساجد که پایگاه فرهنگی فعال هستند، استفاده کرد و در هر مسجد یک کتابخانه داشته باشیم و هرچه قرابت و نزدیکی به کتاب بیشتر باشد، سطح آگاهی ها افزایش یافته و مشکلات و تبعات منفی ناشی از عدم آگاهی کمتر می شود.
محمدبیگی، با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج سیره ائمه اطهار (علیه السلام) می‌شود، متذکر شد: روحانیان نقش بسزایی در معرفی این جشنواره دارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به معرفی کتاب در مساجد گفت: معرفی کتاب موضوع دیگری است که می توان از ظرفیت مساجد برای این امر بهره برد و بین ۲نماز علاوه بر بیان احکام، معرفی کتاب نیز صورت گیرد.
او تصریح کرد: ما نمی خواهیم در بحث اهمیت کتاب، شعارگونه عمل کنیم چرا که اهمیت کتاب واضح است بنابراین در این حوزه باید به صورت عملیاتی و اجرائی کار کرد.
محمد بیگی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری جشن تکلیف و معرفی کتاب و اهدای کتاب بخشی از برنامه هایی است که می توان با کانون های مساجد به صورت مشترک داشته باشیم.
کتابخانه های مساجد نقش مهمی در تقویت فرهنگ دینی مردم دارند
در ادامه حجت الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: کتابخانه های مساجد از جمله مکان های مهمی است که در فرهنگ دینی جامعه بسیار موثر است و امروز نیاز است در بحث کتابخوانی تلاش کنیم تا مردم هرچه بیشتر به امر کتاب و کتابخوانی تشویق شوند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را دارای برکات معنوی بسیاری از جمله ترویج سیره ائمه (علیه السلام) دانست و بیان کرد: مبلغان نقش بسزایی را در معرفی جشنواره داشته و کانون های فرهنگی هنری مساجد در اشاعه این جشنواره اهتمام خود را به کار خواهد بست.
او عنوان کرد: تلاش برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد و روحانیان مورد اهتمام قرار می‌گیرد.
 رمضانی با تأکید بر اینکه ترویج سیره ائمه اطهار(علیه السلام) دارای برکات عام برای جامعه است، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده شود چراکه منجر به ترویج سیره اهل‌بیت(علیه السلام) و سبک زندگی اسلامی می‌شوند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات ما برنامه شنبه های با کتاب است که هر هفته یک کتاب توسط امام جماعت در مسجد به نمازگزاران معرفی می شود و همچنین مسابقات کتابخوانی هم در فضای مجازی برگزار می کنیم و این آمادگی وجود دارد تا در برگزاری مسابقات کتابخوانی مشارکت داشته باشیم.
این مقام مسئول گفت: کانون های مساجد ظرفیت مردمی و متمرکز در کل استان است و مخاطب ما نباید فقط در قزوین باشد و باید روستاها و مناطق محروم هم مورد توجه ویژه در بحث کتابخوانی قرار گیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =