توضیحات مهم سخنگوی دولت درباره آمار تعداد جانباختگان حوادث آبان ماه ۹۸

سخنگوی دولت آمار پزشکی قانونی درباره حوادث آبان ۹۸ را دقیق و قابل اتکا دانست و گفت: البته آمارهای مختلفی وجود دارد، اما آمار آنها دقیق است و بر اساس آن مشخص است که چه تعدادی و به چه شیوه‌ای در حوادث آبان ماه جان باخته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران، درباره آمار قطعی جانباختگان و مصدومان آبان ۹۸ از سوی وزارت کشور و همزمانی آن با زمان شیوع کرونا گفت: آمار و ارقام که در دوران کرونا و یا خارج از آن تغییر نمی‌کند؛ واقعا نیاز بود که سازمان پزشکی قانونی آمار را به تفکیک و دقیق اعلام کند.

>>>> در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

ربیعی:آماده تبادل زندانی با آمریکا هستیم/به ترامپ خوشبین نیستیم

سخنگوی دولت با  اشاره به گزارش آماری (عبدالرضا رحمانی فضلی) وزیر کشور در رسانه ملی، افزود: رییس جمهوری هم پیش‌تر گفته بودند مسئولیت اعلام این آمار به عهده قوه قضاییه است، اما برای آن که افکارعمومی در این زمینه روشن شود، وزیر کشور در رسانه ملی آمار را کامل با تناسب‌ها و بر اساس آمار استخراجی، گزارش داد.

وی افزود: البته بهتر بود یک دستگاه نظارتی آمارها را  اعلام کند که «مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی وقت مجلس شورای اسلامی به عنوان یک دستگاه نظارتی آمار را اعلام کرد؛ و مبنای اصلی آن نیز بر اساس گزارش پزشکی قانونی بود و ناظر به حوادث، درگیری‌ها، جزییات و دسته‌بندی شرایط منجر به جانباختن افراد، ارائه شده است.

ربیعی، آمار پزشکی قانونی درباره حوادث آبان ۹۸ را دقیق و قابل اتکا دانست و گفت: البته آمارهای مختلفی وجود دارد، اما آمار آنها دقیق است و بر اساس آن مشخص است که چه تعدادی و به چه شیوه‌ای در حوادث آبان ماه جان باخته اند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397107

برچسب‌ها