هشدار درباره تاثیر منفی تبلیغات زودهنگام انتخابات ۱۴۰۰ بر رابطه دولت و مجلس جدید

ایسنا نوشت: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر قانون اساسی، سوگند نمایندگی، منافع ملی، وعده های داده شده به مردم و توجه به اظهارات رهبری ملاک عمل نمایندگان باشد، مشکلی برای تعامل دولت و مجلس پیش نمی‌آید.

کمال پیرموذن با اشاره به ضرورت همکاری میان قوای کشور از جمله دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از تحریم و کرونا، اظهار کرد: با توجه به اظهارات برخی نمایندگان و تک روی‌ها، بیم آن می‌رود که منیت‌ها و نفسانیات بر وعده‌های داده شده به مردم غلبه پیدا کرده و بیم دهی رهبری شنیده نشود. البته برای بررسی نحوه تعامل دولت و مجلس به زمان بیشتری نیاز است زیرا نمایندگان جدید باید با جوهره کار مجلس آشنا شوند.

وی ادامه داد: اگر عقل غالب در مجلس پیاده نشود، این نگرانی وجود دارد که همراهی مناسبی میان دولت و مجلس شکل نگیرد البته اگر قانون اساسی، سوگند نمایندگی، منافع ملی، وعده‌های داده شده به مردم و توجه به اظهارات رهبری ملاک عمل نمایندگان باشد، مشکلی برای تعامل دولت و مجلس پیش نمی‌آید. خودمحوری‌ها، ترجیح منافع جناحی و تخریب دولت برای بسترسازی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تاثیر منفی بر تعامل دولت و مجلس دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر قانون ملاک عمل قوا باشد، همه مسائل قابل حل خواهد بود، خاطرنشان کرد: وقتی قانون ملاک باشد، هم مجلس می تواند وظیفه قانونگذاری و نظارت خود را انجام دهد و هم دولت اجرای برنامه‌ها را  دنبال کند و کشور در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398168

برچسب‌ها