آخرین جزئیات بازگشایی تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و کتابخانه‌ها از زبان رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: کتابخانه‌های عمومی و قهوه‌خانه‌ها در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی که اعلام خواهد شد، مجاز به فعالیت هستند، ولی برخی فعالیت‌های فرهنگی از جمله اردوهای تابستانی فعلاً ممنوع است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد تا نمایشگاه‌های تخصصی مجاز به فعالیت باشند به شرط اینکه افراد خاصی برای بازدید از آن دعوت شوند. گفت: همچنین تالارهای پذیرایی در نقاطی که شرایط قرمز ندارد در چارچوب دستورالعمل‌ها بازگشایی شود به نحوی که بیشتر از ۵۰ درصد ظرفیت آن پذیرش نداشته باشد. در این راستا همچنین کتابخانه‌های عمومی و قهوه‌خانه‌ها در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی که اعلام خواهد شد، مجاز به فعالیت هستند، ولی برخی فعالیت‌های فرهنگی از جمله اردوهای تابستانی فعلاً ممنوع است.

در همین رابطه بخوانید؛

روحانی: به‌جای مچ گیری دست همدیگر را گرفتن، تقویت شده است 

رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست برخی از استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، برای برخورداری از اعمال محدودیت‌ها، اظهار داشت: در این زمینه مقرر گردید چارچوب‌ها، زمان و چگونگی این اختیارات به استان‌هایی که در شرایط قرمز قرار دارند، تا زمانی که از شرایط پیک بیماری خارج شوند در جلسه پنج‌شنبه مورد بررسی قرار گرفته و در دستور کار هفته آینده جلسه ستاد مقابله با کرونا قرار بگیرد.

روحانی خاطر نشان کرد: درخصوص مرخصی تیرماه زندانیانی که آزادی آنها خطری برای امنیت جامعه ندارند، نیز با توجه به اینکه هماهنگی‌ها به طور کامل انجام نشده بود، مقرر گردید هفته آینده تصمیم‌گیری شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398946

برچسب‌ها