روایتی از فعالیت دلالان در صنعت مرغ‌داری ‌مشهد مقدس / ‌مرغداری با لیسانس تاریخ

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی مشهد گفت: تمام بدبختی ما از دلالی است؛ همین سیستم و اتحادیه‌ای که خودمان نیز درونش هستیم ۵۰ درصدش دلال هستند؛ اتحادیه ما ۵۹۰ عضو دارد؛ نیمی از آنها دلال هستند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : ولی‌الله کاشکی  با اشاره به وضعیت عرضه مرغ در بازار مشهد اظهار داشت: با وضعیت فعلی تا یک سال آینده دیگر مرغداری نخواهیم داشت؛ یک سال است مرغدار با زیان روبه‌روست و هیچ‌کس توجه ندارد و مدیران تصمیم‌گیر تصمیمی در این حوزه ندارند.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی مشهد بیان کرد: تمام کالاها ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند اما مرغ معکوس بوده و روندش نزولی بوده و این اسمش ثبات نیست بلکه بدبختی است.

کاشکی عنوان کرد: با دلار ۴۲۰۰ تومان قیمت مرغ برای مرغدار بالای ۱۰ هزار تومان است اما روز گذشته در مشهد قیمت ۷۸۰۰ تومان بوده و با این روند مرغدار از پادرمی‌آید.

وی با اشاره به گسترش دلالی در صنعت مرغ مشهد گفت: تمام بدبختی ما از دلالی است؛ همین سیستم و اتحادیه‌ای که خودمان نیز درونش هستیم ۵۰ درصدش دلال هستند؛ اتحادیه ما ۵۹۰ عضو دارد؛ نیمی از آنها دلال هستند.

کاشکی بیان کرد: تا زمانی که اتحادیه فراگیر استانی وجود نداشته باشد که بتواند ۱۶۹۰ مرغدار را زیر نظر و تحت پوشش بگیرد این مباحث دلالی همچنان ادامه خواهد داشت و نمی‌توان کاری کرد؛ وقتی ۶۰ درصد سهام اتحادیه متعلق به دو شهرستان است چه می‌توان کرد؟ البته تمام بی‌برنامگی‌های ما از اتحادیه کشوری ناشی می‌شود که فردی که لیسانس غیرمرتبط و به نظرم تاریخ دارد در این زمینه تصمیم‌گیر است.

وی گفت: مشکل نقدینگی واحدهای ما همچنان پابرجاست و چندین برابر نیز شده است؛ منافع گروهی و شخصی در این زمینه وجود دارد وگرنه نباید با گران شدن دلار این مسائل پیش آید زیرا دولت دلار ۴۲۰۰ نهاده تامین می‌کند و سر از جای دیگر درمی‌آورد. از دولت در این زمینه ممنون هستیم اما از سیستم اجرایی که مقابل دلال‌ها نمی‌ایستد گلایه داریم.

کاشکی گفت: قیمت زنده مرغ شب گذشته در مشهد ۷۸۰۰ بود و آماده طبخ نیز زیر ۱۰۰۰۰ تومان است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =