بیش از ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان از تولید بیش از ۶.۵ میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی به ارزش بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : عباس سعیدی صبح امروز و به‌مناسبت ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جش تولید قرار داریم و در این راستا برنامه‌های متعدد و متنوعی در حوزه کشاورزی در استان کرمان تهیه و تدوین شده که تعدادی از آنها در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه عمده برنامه‌های ما در راستای افزایش تولید از طریق اصلاح الگوی کشت است افزود: در استان کرمان به واسطه محدویت منابع آبی توسعه سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را نداریم و از این رو افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش گلخانه‌ها در این راستاست عنوان کرد: امسال توسعه ۶۰ هکتار کشت گلخانه‌ای را در برنامه داریم که پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن افزایش محصولات گلخانه‌ای در شمال استان کرمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال افزایش چشمگیر تولید دانه‌های روغنی را نیز در برنامه داریم افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت این محصولات را در شمال استان دنبال می‌کنیم که ۲۲ هزار تن افزایش این محصولات در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

سعیدی تغییر ارقام محصولات کشاورزی را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در سال جاری دانست و افزود: برای مثال با وجودی که رتبه اول سطح زیرکشت گردوی کشور را داریم به دلیلی که این گردوهای ما بومی و اصلاح‌شده نیستند تولید ما پایین است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه کار تحقیقاتی و اصلاح آن آغاز شده است افزود: ۵۰۰ تا هزار هکتار از باغات گردوی شمال استان کرمان امسال اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرما در دنیا متقاضی خوبی دارد و استان شرایط مناسبی برای تولید این محصول دارد گفت: امسال تغییر ارقام خرمای مجول و پیارم را در استان کرمان به دلیل اقتصادی، صادراتی و بازار خوبی آن در برنامه داریم.

سعیدی با بیان اینکه بیش از ۶.۵ میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی استان کرمان است گفت: بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی استان است که نقش موثری در اقتصاد استان و کشور دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =