نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ارزش‌ها و جایگاه افراد در تفکر بسیجی معنا پیدا می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شهید چمران را استاد نمونه دانش دانست و گفت: ارزش‌ها و جایگاه‌ها در تفکر بسیجی معنا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی :  آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی اظهار داشت: با همه اهمیت علم، اگر چنانچه علم بر اساس اهداف عقلانی و وحیانی جهت پیدا نکند به بدترین آفت تبدیل می‌شود که در صحنه میدانی امروز دنیا به میدان آفت علم بدون ایمان، تبدیل شده است.

وی افزود: استاد بسیجی و یا بسیج اساتید یعنی استادی که تنها به علم متکی نباشد و در عین حالی که در علم پیشرو است اما آن را کافی نداند.

امام جمعه بیرجند گفت: اسوه‌ای در زمان معاصر ما به عنوان یک استاد کامل وجود دارد که وی شهید سرافراز دکتر مصطفی چمران است و الحق شایسته چنین جایگاهی است و خوش به حال شما اساتیدی که با اختیار خود راه این شهید را انتخاب کرده‌اید.

عبادی بیان کرد: شهید بزرگوار دکتر چمران با توجه به شرایط علمی که داشت اگر در هر جای دنیا می‌ماند منتش را می‌کشیدند چون یک استاد معمولی نبود اما ایشان به این نکته توجه داشت که هدایت و ضلالت چیست بنابراین به راحتی کُرسی علم را رها می‌کند و سر از کشور مصر و کوه‌های لبنان درمی‌آورد و در صحنه‌های مختلف سیاسی و نظامی حضور پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: علم وقتی ارزش دارد که به هدایت کمک کند بنابراین اینکه صحنه هدایت را رها کنیم و تنها به علم بپردازیم کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: شهید دکتر مصطفی چمران یک انسان اسوه است و  آن زمانی که احساس مسئولیت کرد و متوجه شد که مقام ولایت بر اساس نیاز جامعه خواسته‌ای دارد، به هیچ وجه به خود تردیدی راه نداد و در میدان حضور پیدا کرد.

عبادی گفت: اساتید بسیجی در عین حالی که در علم پیشرو هستند اما باید آن نیاز واقعی انسان را در کنار این مسئله ضروری از جهت صحنه فرهنگی و هدایت، احقاق حق و ابطال باطل مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: ارزش‌ها و جایگاه‌ها در تفکر بسیجی معنا پیدا می‌کند و شهید دکتر مصطفی چمران، استاد نمونه دانش است و وقتی احساس می‌کند که وظیفه چیز دیگری است و هدف در جایی دیگر است کرسی علم را رها می‌کند و همدوش با سربازان با استکبار جهانی مبارزه می‌کند بنابراین بسیج اساتید و یا استاد بسیجی باید همواره این بخش از اندیشه فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اساتید گرامی اگرچه به صورت مستقیم برای دانش آموختگان خود در کنار علم به ایمان دعوت می‌کنند و روحیه بسیجی را به آنها منتقل می‌کنند که هدفمند بار آیند اما در صحنه‌های غیر مستقیم نیز باید مدیریت کنند و در محیط عمومی دانشگاه برای مشکلات فرهنگی، اخلاقی و فکری و سیاسی تدبیبری اتخاذ کنند.

عبادی افزود: دنیا در حال تغییر است و اندیشه شما در جهان مشتری و مخاطب دارد امروز مخاطبان شما در خیابان‌های واشنگتن، نیویورک، پاریس و لندن حضور دارند و شعار شما را سر می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی نیز در این دیدار شهید چمران را مرد میدان عمل و علم دانست و اظهار داشت: چمران نشان داد که سیاست ما عین دیانت ما است  واگر او در جهاد در راه خدا حضور یافت و شهادت نصیبش شد به دلیل توفیق در جهاد با هوای نفس بود.

وی افزود: یکی از وظایف مهم اساتید بسیجی استان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و شاخص‌های رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی از طریق تریبون‌های عمومی برای مردم است

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت:  آمادگی اساتید بسیجی برای همفکری با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی را اعلام می‌کنیم  و در این نهاد کارهای علمی پژوهشی انجام شده و دو اندیشکده آب و گیاهان دارویی زرشک و زعفران در استان راه‌اندازی شده است.

دیانی از راه‌اندازی اندیشکده موضوعات فرهنگی در سال آینده خبر داد و افزود: یکی از اهداف مهم تشکیل بسیج اساتید انجام امور معنوی و تربیتی و بصیرت افزایی در میان اساتید و دانشجویان است که در این راستا به برگزاری حلقه‌های صالحین و بصیرت افزایی در حوزه مسائل سیاسی، اعتقادی و اخلاقی توجه شده است.

وی بهترین الگو و اسوه برای تمام اساتید دانشگاه‌ها به خصوص اساتید بسیجی بزرگمرد تاریخ را دکتر چمران دانست و گفت: در زمان شیوع کرونا بحث پویش حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده و رزمایش کمک مومنانه را در دستور کار قرار داده و در آیین همبستگی جبنش استادی ایران با جنبش اجتماعی نفس در آمریکا حمایت خود را اعلام کردند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =