۸۰ درصد واحدهای تولیدی اردبیل فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با توجه به نیاز استان برای توسعه اقتصادی استان کل واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل پایش شده و تعداد ۸۴۳ واحد تولیدی معادل ۸۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی از مجموع کل واحدهای تولیدی استان با ظرفیت ۲۰ تا ۱۰۰فعال بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نظر داریم تا در سال‌جاری تعداد ۷۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد با سرمایه‌گذاری ۵۱۰ میلیارد تومانی و میزان اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفری به چرخه تولید بازگردد که تعداد ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان خرداد ماه فعال شده‌اند.
صادقی ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه معدن و نیاز به توسعه در این بخش معادنی که از قبل موجود بود تعیین تکلیف شده و تولیدات معادن استان در اجرای پروژه‌های عمرانی سطح استان اردبیل نیز استفاده می‌شود.
یکی دیگر از محل‌های ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی تسهیلات رونق تولید است که واحدهای واحد شرایط به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

۱۵۰ طرح تولیدی طی سال جاری به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: ۱۵۰ طرح با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۶ هزار نفر با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
صادقی فزود: با توجه به شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا، باید ظرفیت‌های تولید کارخانه‌ها افزایش یابد و طی پایش‌های به عمل آمده از کارخانه‌ها، ۵۰ کارخانه به میزان ۳۰ درصد افزایش ظرفیت تولید خواهند داشت که این امر گامی مثبت و مؤثر در راستای افزایش اشتغال و سود آوری برای استان خواهد بود.
مدیر سازمان صمت اردبیل در رابطه با اجرای طرح‌های توسعه عنوان کرد: در زمینه اجرای طرح‌های توسعه ۳۰ واحد پیش بینی شده و با مدیران این واحدها وارد مذاکره خواهیم شد تا در بحث جهش تولید بتوانیم کمک حال این واحدها باشیم.

اعطای تسهیلات برای اصناف آسیب دیده از کرونا

صادقی به اعطای تسهیلات برای اصناف آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: در بحث کرونا مهمترین قسمت‌هایی که متضرر شدند اصناف و بازاریان بودند که در ۱۳ رسته شامل وام‌های یارانه دار به این اقشار پرداخت خواهد شد و به بیمه شدگان ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان پرداخت خواهد شد که در مرحله ثبت نام و دریافت این وام‌ها هستند.
وی بیان کرد: گام بعدی در حوزه صنعت استان اردبیل افزایش ظرفیت‌های تولیدی واحدهای فعال در استان بوده و تمام واحدهای تولیدی و صنعتی در استان پایش شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =