طرح ناظر بر تاسیس فعالیت سازمان​های مردم نهاد (غیر دولتی) که از سال گذشته در دستور کار مجلس بود، نخستین دستور کار اولین جلسه مجلس در سال 90 بود.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی این طرح با حواشی و شوخی​های نمایندگان با یکدیگر همراه بود. از جمله اینکه در ماده یک این طرح آمده بود که سازمان​های مردم نهاد را به شکل مخفف «سمن» بنامند. اما رئیس​مجلس گفت که این تعبیر خوبی نیست و بهتر است از کل عنوان سازمان​های مردم نهاد استفاده شود و به طور خلاصه از عنوان سازمان استفاده شود.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان به این تصمیم رئیس​مجلس انتقاد کرد و گفت: شما راسا نمی​توانید چنین تصمیمی بگیرید. وقتی در زبان انگلیسی واژه NGO  داریم، چرا در فارسی «سمن» نداشته باشیم؟

لاریجانی به شوخی به وی گفت: لابد چون واژه «سمن» به اسم حوزه انتخابیه شما «سمنان» نزدیک است و جور در میاد؟

رئیس مجلس با بیان اینکه واژه «سمن» ممکن است ایجاد وهن کند و زمینه شوخی در مورد این قانون را فراهم آورد، بهتر دیدیم که اصلاح شود.

در خلال بررسی این طرح، رمضان شجاعی نماینده ساری پیشنهادی برای بازگشت به طرح اولیه قبل از اعمال نظر کمیسیون​های تخصصی را داد که جواد جهانگیرزاده به او توصیه کرد برود و اصل طرح اولیه را بخواند تا در یابد اصلا این بند تغییری نکرده است.

نماینده ساری در تذکری خطاب به جهانگیرزاده گفت: من شما را توصیه می​کنم به ...

مکث وی سبب شد که رئیس مجلس به شوخی بگوید: به تقوای الهی؟ شجاعی هم حرف لاریجانی را تایید کرد و گفت: آقای جهانگیرزاده خودشان بروند طرح اولیه را بخوانند تا یادشان بیاید که خودشان هم جزء طراحان بوده​اند!

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پاشا IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    0 0
    ان جی او مخفف است. در آن صورت سمن باید به صورت سین میم نون خوانده شود که در فارسی کاربردی نیست