بررسی کلیات طرح تخصیص 15 هزار میلیارد تومان بودجه تنخواه به دولت برای دوماهه ابتدای سال 90، با استدلالاتی از سوی نمایندگان مواجه بود.

به گزارش خبرآنلاین، اغلب مخالفان این طرح از نمایندگان اصلاح​طلب بودند. کما اینکه مصطفی ذوالقدر نماینده بندرعباس با اشاره به اینکه این کار در تاریخ انقلاب فقط دوبار رخ داده (یکی در سال 58 که شورای انقلاب خواستار بودجه دوماهه شد و یکبار هم در اوج جنگ تحمیلی)، افزود: وقتی امسال از سوی رهبری، سال کار و همت مضاعف معرفی شده است، بیاید ثابت کنیم که به این فرمان رهبری توجه داریم و دو سه روزه بررسی بودجه 90 را با کار شبانه روزی و سه شیفته تمام کنیم.

وی افزود: معنا ندارد که به دولت بودجه دو ماهه در شرایط عادی بدهیم. مضاف بر اینکه نباید بهانه به دست نق نقوها بدهیم و دنبال استراحت نرویم تا متهم به کم کاری هم نشویم.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم گفت: دولت در سال همت مضاعف، باید لایحه بودجه 90 را در 15 آذر می​آورد. چرا ما کم کاری دولت را جبران کنیم؟

وی استدلال طراحان و موافقان این طرح دال بر اینکه «چاره ای جز این کار نداریم» را غیرقابل قبول خواند و گفت: به یکی گفتند اگر کوسه در دریا به تو حمله کند چه میکنی؟، گفت میروم بالای درخت! گفتند مگر در دریا درخت هست؟، گفت مگر چاره دیگری دارم!

نماینده سمنان ادامه داد: برای این کوسه باید فکری کرد اما فکرش ارائه لایحه چند دوازدهم است.

حسن کامران نمینده اصفهان هم که موافق این طرح بود، در پاسخ به این نمایندگان گفت: خودتان هم می​دانید که کار در ایام عید و کار سه شیفته تعارف است. چون همین حالا هم گاهی جلساتمان از نصاب می​افتد. بنابراین چاره​ای جز رای به این طرح نداریم.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =