شما نظر دادید/ «جریمه و اجبار»؛ راه مقابله با کسانی که ماسک نمی‌زنند

مخاطبان خبرآنلاین نسبت به نحوه برخورد با افرادی که ماسک نمی‌زنند، نظرات خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود دو هفته از اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی می‌گذرد، اما همچنان برخی افراد ماسک نمی‌زنند. از سویی تشدید شیوع کروناویروس در ایران، بسیاری نسبت پوشیدن ماسک حساس کرده است.

در همین رابطه هفته پیش نظرخواهی در خبرآنلاین برگزار شد تا مخاطبین نظرات خود را نسبت به نحوه برخورد با کسانی ماسک نمی‌زنند،  اعلام کنند. 

در این نظرخواهی گروه زیادی از مخاطبین بر این باور بودند که تنها مردم و نپوشیدن ماسک در افزایش شیوع کرونا در ایران موثر نبودند و باید سیاست‌ها را هم مورد نقد قرار داد. بخشی هم پیشنهاد دادن که با جریمه متخلفین آن‌ها مجبور به زدن ماسک می‌شوند.

«مگر دولت چه کار کرد؟»

برای مثال کاربری نوشته بود: «فقط مردم را مقصر جلوه دادن خیلی دور از انصاف است. دولت چه کار کرد؟ بعد از ۱۳ فروردین مردم مجبور شدند سر کارهاشون بروند. چقدر حمل و نقل عمومی رو ارتقا داد؟ چقدر ماسک بین مردم توزیع کرد؟ حتی جلوی بازار سیاه رو نگرفت. همین اواخر قیمت ماسک دو برابر شده. دانشجو از کجا بیارود تا روزی یک ماسک بخرد؟ مردم عادی و کارگر همینطور. پس یک سوزن به خودتون بزنید بعد یک جوالدوز به دیگران.»

نظرات این چنینی بین کاربران زیاد بود، یکی دیگر از کاربران هم نوشته بود: «در این مملکت متاسفانه همه زورشان فقط به مردم بینوا میرسد. حتی شما به ظاهر خبرنگارها که به جای پرسش از علل واقعی شیوع کرونا و اصلا طرح این پرسش که واقعا چقدر درست یا درست نیست این موضوع و ....نظرخواهی میگذارید که با مردم چگونه برخورد بشود؟»

کسانی که ماسک نمی‌زنند، جریمه کنید

بخشی دیگر از مخاطبان اما نظر دیگری داشتند، کاربری در این رابطه نوشته بود: «سابقه تاریخی ایرانیان نشان می دهد که در روند اجرای یک کار عمومی حتما باید با کسانی که ضرر عمومی را تشخیص نمی دهند یا لج بازی می کنند برخورد قاطع صورت گیرد یا مثل خارج جریمه بالا صورت گیرد یا برخورد قضایی هم در مرحله آخر چاره ساز است.»

کاربر دیگری هم نوشته بود: «خوب ماسک رو رایگان کنید . پلیس مخصوص ویژه کرونا بگذارید و جریمه کنید الان سه نفر از اعضای خانواده یک هفته است که روی تخت بیمارستانیم و بدترین و خطر ناک ترین دارو ها رو میگیریم با توصیه کسی گوش نمیکند.»

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =