ساخت نخستین دستگاه ونتیلاتور پرتابل کشور با توانایی ‌پایش علائم حیاتی بیماران از راه دور

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت کاوشگران داده سلامت با همکاری‌های علمی اقدام به طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی) کردند که طراحی و تولید این دستگاه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت کاوشگران داده سلامت با همکاری‌های علمی از حدود دوماه قبل اقدام به طراحی و تولید دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی) کردند که این دستگاه به زودی رونمایی می‌شود.

محمدرضا شانه ساز، معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در بازدید از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، با اشاره به طراحی دستگاه ونتیلاتور پرتابل در شیراز اظهار داشت: طراحی و تولید این محصول دانش‌بنیان با مشارکت دو مجموعه سلامت و الکترونیک نشان از توانمندی‌های شیراز در تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی و گامی در راستای خودکفایی کشور است. 

شانه‌ساز با اشاره به بحران کرونا ویروس در کشور و دنیا و همچنین تحریم‌های اعمال شده علیه ایران حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در زمینه صدور مجوز برای پیشبرد این طرح به مرحله تولید انبوه و به کارگیری در حوزه درمان اعلام کرد. 

رئیس هیئت مدیره کارخانجات مخابراتی ایران نیز در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر فناوری ساخت دستگاه ونتیلاتور پرتابل در اختیار ۴ الی ۵ کشور دنیا است و با طراحی این دستگاه در شیراز کشور ما به جمع کشورهای دارای این فناوری پیوست.

آقایی افزود: ویژگی منحصر به فرد این دستگاه تنفس مصنوعی پرتابل قابلیت استفاده از آن در منزل، آمبولانس و محیط‌های بیمارستانی خارج از بخش ICU است. 

وی گفت: این دستگاه با بهره‌مندی از فناوریIOT  یا اینترنت اشیا امکان پایش علائم حیاتی بیماران از راه دور و ارسال اطلاعات مربوط به شرایط تنفسی، میزان اکسیژن خون و ضربان قلب بیماری که در بیمارستان بستری نیست را به تلفن همراه پزشک و یا ایستگاه پرستاری فراهم می‌کند. 

رئیس هیئت مدیره کارخانجات مخابراتی ایران با بیان اینکه کاربرد اصلی این دستگاه برای بیماران تنفسی و مبتلایان به کرونا است، افزود: طراحی و تولید این دستگاه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها را کاهش خواهد داد. 

آقایی با بیان اینکه این دستگاه تنفس مصنوعی پرتابل با نصف هزینه نمونه خارجی طراحی و تولید شده است، گفت: در حال حاضر نمونه اولیه دستگاه در مرحله دریافت مجوزها و استانداردهای لازم است و به زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =