کیش دارای طولانی ترین و زیباترین مسیر دوچرخه خلیج فارس است

پیست دو چرخه سواری جزیره و یکی از پر طرفدارترین و سهل الوصول ترین تفریحات ورزشی طولانی ترین و زیباترین مسیر دوچرخه در خلیج فارساستد که در حال حاضر بیشترین آمار استفاده کننده را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، یکی از بهترین ورزشها و تفریحات در کیش از نظر ساکنین جزیره و گردشگران تور کیش دوچرخه سواری است. مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در جهان است. طول مسیر ویژه دوچرخه سواری ۷۵ کیلومتر تخمین زده شده است و بخش اصلی این مسیر به موازات جاده جهان کیش، یکی از زیباترین جاده های ایران در حاشیه نوار ساحلی قرار گرفته است.
طبیعت بکر جزیره در بخش های جنوبی و غربی جزیره با چشم اندازهای زیبایی از دریا، سواحل، بوستان ها، نخلستان ها و پوشش گیاهی در دسترس همگان است. حرکت با دوچرخه در مسیر ویژه، این امکان را به گردشگران می دهد که با سرعت کم و در سکوت این چشم اندازهای طبیعی را تماشا کنند.
همچنین اجرای طرح سامانه هوشمند دو چرخه اشتراکی از جمله طرح های بسیار جالبی است که این روزها  با محوریت شرکت عمران و خدمات کیش در این جزیره زیبای و مرجانی در حال اجرایی شدن می باشد که این طرح با محوریت توسعه پایدار، تحقق شهر هوشمند، ترویج ورزش و سلامت، ارائه خدمات به گردشگران و کیشوندان، حفظ محیط زیست سالم و کاهش استفاده از وسائط بنزینی، بهره برداری بهینه از ظرفیتهای گردشگری و ارتباط نزدیک گردشگران با محیط بومی و جاذبه های طبیعی به اجرا گذاشته می شود.
لازم به ذکر است که  این طرح گردشگری و زیست محیطی بین منطقه آزاد کیش و یک شرکت دانش بنیان امضا گردیده که براساس آن، شرکت مذکور در دو مرحله نسبت راه اندازی سامانه هوشمند دو چرخه اشتراکی و تامین تجهیزات مورد نیاز آن اقدام خواهد کرد و در نخستین مرحله ۷۰۰ دستگاه دوچرخه هوشمند و مدرن وارد ناوگان حمل و نقل می شود و در مراحل بعدی اسکوترها و دو چرخه های برقی به این سامانه اضافه خواهد شد.
داشتن قفل هوشمند، داشتن GPS و ردیاب ، ضد سرقت بودن دوچرخه و قطعات آن و نداشتن زنجیر را از ویژگیهای این دوچرخه ها بوده و نداشتن اسپک و تیوب از دیگر ویژگیهای این نوع دو چرخه است.
و از نکات بسیار قابل توجه اجرای طرح دو چرخه اشتراکی ، با توجه به دارای بودن زیرساخت دوچرخه سواری در جزیره زیبای کیش ، این امکان فراهم شده که هر گردشگر یا مسافری که از دوچرخه استفاده می کند، بتواند در هر نقطه ای که خواست این وسیله را  رها کند و یا با این حال ۳۰ ایستگاه برای سامانه در نظر گرفته شده و استفاده کنندگان در صورت تحویل دو چرخه به این ایستگاهها از امتیاز ویژه برخوردار میشوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =