بیش از ۱۰ هزار همدانی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تا پایان خردادماه، ۱۴ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری در همدان ثبت نام کردند، که بیش از ۱۰ هزار نفر از آنها مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حمیدرضا اسلامی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: در استان همدان ۱۴ هزار نفر به واسطه شیوع کروناویروس بیکار شدند و در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: اسفندماه سال گذشته ۲۸۴۵ نفر، فروردین ماه امسال ۶۸۸۱ نفر و اردیبهشت ماه ۵۱۸۳ نفر در استان همدان بیمه بیکاری دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان کد ملی و شماره شبای اشتباهی ثبت کرده بودند، اظهار داشت: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر اطلاعات ناقصی ثبت کرده بودند که پس از اصلاح به تهران ارسال کرده‌ایم اما زمان پرداخت هنوز مشخص نیست.

اسلامی با تأکید بر اینکه الزاماً هر کسی که بیکار می‌شود و یا در سامانه ثبت نام کند، مشمول دریافت بیمه بیکاری نخواهد بود، یادآور شد: از ابتدای خردادماه سامانه جدیدی تحت عنوان سامانه جامع روابط کار راه اندازی شده و مشمولان بیمه بیکاری باید از طریق این سامانه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان نسبت به استان های همجوار کمترین بیمه بیکاری را دارد، گفت: هر ساله در استان همدان حدود ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند اما امسال به علت شیوع کرونا این عدد به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای صنایع تبدیلی نیاز به نیروی کار دارند، تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ کار در کشور ما ایراد دارد به طوریکه همه به دنبل پشت میزنشینی هستند در حالیکه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی نیاز به نیروی کار دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =