معاون وزیر بهداشت: برگزاری کنکور در بیمارستان‌های سراسر کشور مقدور است

مهر نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۳۹۲ شهرستان محل برگزاری کنکور این امکان وجود دارد که داوطلبان دارای علائم در بیمارستان آزمون بدهند.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی بعدازظهر امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور برای برگزاری کنکور سال ۹۹ گفت: اولویت اصلی ما سلامت دانشجویان است. در این خصوص پروتکل های سختگیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده است،  سازمان سنجش آموزش کشور همکاری خوبی با ما داشته‌ و برهمین اساس می توانیم نوید برگزاری آزمون سالم از لحاظ سلامتی جسمی، روحی، روانی را با کمک وزارت علوم و وزارت بهداشت بدهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد:  فاصله یک و دو دهم به فاصله یک و هشت دهم تغییر کرد،  سالن‌های برگزاری آزمون دارای تهویه مناسب شده‌اند  همچنین هزار نفر همکاران ما در حوزه بهداشت و محیط حرفه‌ای بر آزمون نظارت می کنند.

وی ادامه داد: این آزمون در چهار روز برگزار می شود و  هر سالن بعد از هر امتحان گندزدایی شده و دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود. 

وی ادامه داد : ماسک زدن در آزمون الزامی است سایتی پیش بینی شده که داوطلبان باید در این سایت ثبت‌نام کرده و شرایط خود را اعلام کنند ، در این سایت دانشجویان غربالگری شده و چهار سوال از آن‌ها در مورد وضعیت جسمانی پرسیده می‌شود.

رئیسی افزود: با ثبت نام در این سایت داوطلبانی که دارای علائم هستند شناسایی می شوند و می توانیم در محیط جدا آزمون آنها را برگزار کنیم در ۳۹۲  شهرستان آزمون برگزار می‌شود و در همه شهرستان‌ها این امکان وجود دارد که داوطلبانی که دچار علائم هستند در بیمارستان ها آزمون بدهند.

وی افزود: نکته دوم این است که از خانواده‌ها می‌خواهیم که از تجمع در مقابل درب‌های حوزه های آزمون خودداری کنند چراکه ارتباط زیادی بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و هرچه تجمع کمتر باشد در حفظ سلامت دانشجویان و خانواده آن‌ها مؤثر است. حال اگر کسی خواست همراه این عزیزان باشد یک نفر کافی است.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =