بهره برداری از پروژه 75 متری رضویه در خراسان رضوی 

سالهای سال بود که پروژه بهسازی بزرگراه 75 متری رضوی حدفاصل مشهد و شهرک رضویه رها گردیده بود و در این محور ناامن با وجود حوادث ناگوار، سالانه بیش از 40 نفر جان خود را از دست می دادند. 

از این رو مدیریت شهری مشهد به عنوان معین اقتصادی منطقه 3 خراسان رضوی پروژه احداث باند شمالی و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضویه را در 5 مردادماه 1398 کلید زد. 

در این زمینه خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت:‌ در این پروژه اجرای باند شمالی به طول 9 کیلومتر و بهسازی باند جنوبی جاده 75 متری رضوی به طول 3.5 کیلومتر از میدان اروند تا شهرک رضوی و احداث پل چهار دهانه به طول 80 متر و عرض 13 متر و همچنین ایجاد دو دوربرگردان همسطح یک طرفه و دو دوربرگردان همسطح دو طرفه در دستور کار قرار گرفت که برای عملیات اجرایی آن 390 روز در نظر گرفته شد. 

وی افزود:‌ از جمله اهداف این پروژه می توان به افرایش ایمنی و کاهش تصادفات، ایجاد دسترسی مناسب به روستای زیارتی میامی،  کاهش بار ترافیکی به روستای مهدی آباد، بولوار مفتح، شهرک شهید رجایی و باهنر و تسهیل دسترسی به روستاهای مجاور همچون سالارآباد و دستگردون اشاره کرد. 

بهره برداری از پروژه 75 متری رضویه در خراسان رضوی 

معاون شهردار مشهد در خصوص مشخصات پروژه بیان کرد: طول کل محور 11 کیلومتر بوده و حجم‌ عملیات خاکی 320 هزار متر مکعبمی باشد و همچنین  55 هزار تن آسفالت در این محور کار شده است. 

کاظمی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است شهرداری مشهد در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که در زمستان 97 به امضای ارکان حاکمیت در استان رسید، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی منطقه ۳ استان انتخاب شد و امضای این تفاهم‌نامه از سوی شهردار مشهد به معنای پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمت‌هایی فراتر از مسئولیت‌های سازمانی شهرداری بود و این پروژه نیز در راستای این رویکرد مدیریت شهری مشهد و در جهت هم افزایی در فعالیت های عمرانی و چندبخشی جهت آبادانی و محرومیت زدایی در استان به سرانجام رسید تا برگ زرینی دیگر از تلاش خادمان عمرانی شهر باشد که در راستای توسعه و رونق اقتصادی به یادگار خواهد ماند.

بهره برداری از پروژه 75 متری رضویه در خراسان رضوی 

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =