۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
توصیه‌های انتخاباتی برهم صالح

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد باید اعتماد و اطمینان بر انتخابات پارلمانی حاکم باشد نه تقلب و دروغ.

بعه گزارش خبرگزاری آلمان، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در سخنانی به مناسب عاشورای حسینی گفت: امام حسین(ع) نماد آزادگی و همزیستی مسالمت‌آمیز و آشتی است. او طرفدار مذهب یا طایفه یا قومیت خاصی نیست و از یک شخصیت انقلابی به شاخصی برای تمام انقلابیون و از یک انسان مومن به نمادی برای ایمان و از مردی مصلح به نمادی برای اصلاح تبدیل شد.

برهم صالح گفت: عراقی‌ها بعد از رنج طولانی و محرومیت شدید به عدالت و حاکمیت قانون و پایان فساد و تأمین حیات آزادانه می‌اندیشند. بر انتخابات پارلمانی که اواسط سال آتی برگزار می‌شود باید اعتماد و اطمینان حاکم باشد نه بازی و تقلب.

از سوی دیگر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تأکید کرد، دولتش از تجاوزاتی که علیه حقوق بشر رخ می‌دهد ناخرسند است: "وظیفه اول هر دولتی دفاع از حقوق شهروندان است."

وی در دیدار با رئیس و اعضای شورای کمیساریای عالی حقوق بشر این کشور گفت: دولت تدابیر قانونی را درباره نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ با بررسی آمار دقیق کشته و زخمی‌شدگان اتخاذ می‌کند. 

نخست وزیر عراق گفت: باید کمیته حقیقت‌یابی برای شناخت آنچه رخ داده، تشکیل شود.

وی بر اهمیت موضوع حقوق بشر در عراق تأکید کرد و از کمیساریا خواست هرگونه شبهه مربوط به تجاوز دستگاه اجرایی علیه شهروندان را فاش کند.

الکاظمی از این کمیساریا خواست به فعالیت خود با شفافیت و به صورت مستقل ادامه بدهد.

312 311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =