معاون اقتصادی استاندار همدان: ۱۰ هزار و ۴۳۳ نفر از شمار بیکاران همدان کاسته شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تا پایان مردادماه امسال برای ۱۰ هزار و ۴۳۳ نفر از جوانان استان همدان شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ ظاهر پورمجاهد در گفتگویی با اعلام اینکه با اینکار از شمار بیکاران استان کاسته شده و شاهد رونق کسب و کار در همدان هستیم، افزود: سهمیه اشتغال استان ۱۹ هزار و ۴۵۰ شغل در سال جاری است که بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد، در پنج ماه نخست امسال نیمی از این میزان محقق شده است.  

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصداز  افراد شاغل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و بخشی هم توسط صندوق بیمه روستائیان و عشایر حمایت می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تعهد اشتغال استان به صورت سالانه و به تفکیک دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۴۰۰ در سند راهبردی مشخص شده و طبق این نقشه راه حرکت می‌کنند.

به گفته پورمجاهد سهم بخش صنعت و معدن از تعهد اشتغال استان  ۲۷.۷  درصد، بخش کشاورزی ۲۸.۴ و گردشگری و خدمات نیز ۴۳.۸ درصد است.  

پورمجاهد یادآوری کرد: ۳۵ تا ۴۰ هزار بیکار در استان همدان وجود دارد که تلاش می‌کنیم با حمایت از طرح های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات با سود کم به ساکنان  روستا و مناطق شهری برای جوانان کسب و کارهایی شایسته ایجاد کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =