آیا آمریکای لاتین صهیونیست ها را تحریم می کند؟

ایسنا نوشت: نمایندگان پارلمان‌های کشورهای آمریکای لاتین خواهان تدوین قوانینی برای تحریم اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری شدند.

 به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، اعضای پارلمان‌های شش کشور آمریکای لاتین در همایش "انجمن پارلمانی‌ها به خاطر قدس" بر اهمیت صدور قوانینی برای تحریم رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

نمایندگان این پارلمان‌ها اعلام کردند: پارلمان‌ها نقش مهمی در صدور قوانین برای تحریم و مقابله با تجاوزات اسرائیل دارند. طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری پاکسازی نژادی را تقویت می‌کند.

یکی از نمایندگان پارلمان اکوادور گفت: مبارزه به خاطر فلسطین به اقدامات عملی نیاز دارد نه صرف ایراد اظهارات. باید از ورود کالاهای تولید اسرائیل به کشورهای آمریکای لاتین ممانعت به عمل آید.

وی گفت: مسئله فلسطین مسئله تمام کسانی است که به خاطر صلح و دموکراسی در جهان تلاش می‌کنند. پارلمان‌های آمریکای لاتین و جهان باید به مخالفت خود با طرح الحاق و تجاوزهای مکرر به مردم فلسطین ادامه دهند. باید قوانینی تدوین شده و تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال شود و نباید در مقابل نقض‌ قانون های مکرر اسرائیل و محاصره غزه سکوت کرد.

وی از جامعه جهانی خواست اقدامات واضحی در قبال طرح‌های استعمارگرانه اسرائیل اتخاذ کرده و به حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و حق بازگشت آوارگان احترام بگذارد.

این نماینده تاکید کرد: باید اسرائیل را از نظر تجاری، رسانه‌ای و سیاسی تحریم کرد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =