۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶

«قبله مایل به تو» مجموعه سروده‌های آیینی سید حمیدرضا برقعی از سوی انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

این اثر شامل سروده‌های برقعی از سال‌ 87 تاکنون است. کار تدوین و جمع‌آوری این اثر که چندی پیش به اتمام رسیده بود برای داوری و قضاوت به دست صاحب‌نظران و متخصصان ادبیات آیینی سپرده شده بود. وی در این اثر جدید، برخلاف مجموعه اخیرش، علاوه بر موضوعات آیینی در موضوعات آزاد و عاشقانه نیز سروده است.

ایکنا نوشت: شاعر در این اثر از قالب‌های متنوعی چون غزل، چهارپاره، بحر طویل، مثنوی، قصیده، دوبیتی و رباعی برای نظم مضامین ذکر شده بهره برده است. مقدمه «قبله مایل به تو» با قلم سید علی موسوی گرمارودی به رشته تحریر درآمده و دیباچه آن نیز به خط محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی، است.

انتشارات فصل پنجم درنظر دارد تا 112 اثر که به تازگی از این انتشارات به چاپ رسیده است را در نمایشگاه پیش رو ارائه دهد. «جهانی‌ترین تیتر دنیا» سروده سینا علی‌محمدی که در سال گذشته برای نخستین‌بار در 96 صفحه منتشر شده بود، در این نمایشگاه برای دومین ‌بار تجدید چاپ شده و به قیمت 1900 تومان عرضه خواهد شد.

«شترها از فینیقیه شیشه آوردند»، سروده جلیل صفربیگی، «تابستان عاشقان» شامل گزیده‌ای از سروده‌های محمود درویش، شاعر مقاومت فلسطین و «ترانه‌های عاشق آواره» دربرگیرنده سروده‌های عبدالوهاب البیاتی، شاعر مقاومت عراق با ترجمه عبدالرضا رضایی‌نیا از دیگر آثاری است که این انتشارات در نظر دارد تا در نمایشگاه کتاب ارائه دهد.

191/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =