مرکز خدمات استان و جمعیت هلال‌احمر استان گیلان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با هدف ارتقای دانش و مهارت روحانیون و خانواده‌های آن‌ها در زمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و مقابله با سوانح و حوادث، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش  خبرآنلاین از گیلان، آقای غلامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به همراه معاونین این جمعیت با حضور در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با حجت‌الاسلام‌ لاکانی مدیرکل مرکز خدمات استان دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام‌ لاکانی ضمن خوش‌آمد گویی گفت: با توجه به اهمیت مدیریت کارآمد بحران و خدمت‌رسانی بهتر به آسیب دیدگان طبیعی و حوادث غیرمترقبه، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جمعیت هلال‌احمر می‌تواند مؤثر و مفید باشد.
وی ارتقای دانش و مهارت روحانیون و خانواده‌های آن‌ها در زمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و مقابله با سوانح و حوادث را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ترویج فرهنگ خود امدادی و خدمات داوطلبانه عام‌المنفعه از دیگر اهداف برنامه‌ریزی‌شده در این تفاهم‌نامه است.
همچنین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در گیلان نیازمند فرهنگ‌سازی در حوادثی مانند زلزله و سیل هستیم خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون می‌توانند نقشی تأثیرگذار در این امر داشته باشند.
شایان‌ذکر است، تشکیل «کانون‌های طلاب» و «خانه‌های هلال طلاب» به منظور همکاری آموزشی در زمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =