لباس‌های بی‌ریخت دنیای فوتبال به روایت تصویر

تیم‌های باشگاهی فوتبال اروپا در طی سالیان اخیر لباس های عجیبی را بر تن کرده‌اند.

حسین خلیلی:این روزها تیم‌های مطرح اروپایی، یکی پس از دیگری از لباس‌های فصل بعد خود رونمایی می‌کنند. به غیر از لباس‌های اصلی که مربوط به بازی‌های خانگی است، طی سال‌های اخیر معرفی لباس‌های دوم و سوم تیم‌ها در برخی مواقع  با حاشیه‌هایی همراه بوده است. این مساله این بار برای لباس سوم منچستر رخ داده است. لباسی که راه راه‌های سیاه و سفید آن طی چند روز گذشته به بحث هواداران تیم‌های لیگ جزیره تبدیل شده است. به همین بهانه نگاهی به لباس بعضی از تیم‌ها انداخته‌ایم که چندان جالب و زیبا نبوده‌اند و ترکیب رنگ‌های عجیب و غریب در آنها باعث شد چندان مورد توجه هواداران قرار نگیرد.

لباس سوم تیم باستیا در فصل 14-2013

این تیم فرانسوی برای بازی خودش در خانه پاری‌سن ژرمن، لباسی پوشید که شبیه پوشش استتار سربازان جنگی در جنگل‌ها بود. نکته جالب اینجاست که تیم پارسی در آن بازی با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و زلاتان ابراهیموویچ و کاوانی یکی از زیباترین‌ گل‌های خود را در لباس PSG به ثمر رساندند.

لباس سوم تیم لئون در سال فصل 20-2019

این تیم حاضر در لیگ دسته اول فوتبال مکزیک، لباسی را برای بازی‌های خارج از خانه‌اش انتخاب کرد که شبیه صفحه لپ تاپی بود که انگار با یک جسم سنگین برخورد کرده است. نکته جالب دیگر این لباس، وجود 5 نوع اسپانسر از جمله یک شرکت سیمان‌سازی محلی روی آن بود.

لباس سوم اینتر در فصل 17-2016

اینتر میلان یا نراتزوری که با آبی و مشکی‌های فوتبال ایتالیا معروف هستند، در آن فصل لباسی را برای بازی‌های خارج از خانه انتخاب کردند که رنگش بیشتر شبیه به لباس‌های شب تاب بود. اینتر در آن فصل با آن لباس یکی از بدترین فصول فوتبالی خود را پشت سر گذاشت به طوری که در پایان هفتم شد و در طول فصل سه بار مربی عوض کرد.

لباس دوم تیم استوک در فصل 97-1996

تیم فوتبال استوک سیتی در آن فصل می‌خواست با لباس دومش با وضوح کامل و شفاف به همه نشان دهد که مقابل چه تیمی بازی می‌کنند. آنها کلمه « STOKE » را به قدری بزرگ روی پیراهن خود زده بودند که حتی دو حرف پایانی آن دیده نمی‌شد.

لباس سوم تیم نکاسا در فصل 01-2000

این تیم حاضر در لیگ فوتبال مکزیک، در آن فصل هر آنچه را که دستش آمده بود، روی لباسش قرار داد. از اسم خود باشگاه به صورت بزرگ و مورب تا دو ستاره موجود در لوگوی باشگاه. آنها حتی بی خیال لقب تیم‌شان هم نشدند و روی آستین‌های خود کلمه « صاعقه » را چاپ کردند.

لباس اصلی دورتموند در فصل 07-2006

بیشتر باشگاه‌ها در چشم هوداران‌شان با رنگ‌های مشخص و معینی دیده می‌شوند. یکی از آنها دورتموند است که طرفدارانش همیشه به رنگ مشکی و زرد لباس‌های آن عادت کرده‌اند. اما در فصل 07-2006 لباس جدیدی طراحی شد که سفید و زرد بود. اعتراضیات به این لباس آنقدر زیاد بود که قانون جدیدی از سوی مدیران این باشگاه وضع و اعلام شد همیشه از ترکیب دو رنگ زرد و مشکی در لباس‌ها استفاده شود.

لباس دوم بارسلونا در فصل 14-2013

وقتی شرکت نایکی این از این پیراهن بارسا به عنوان لباس آن در بازی‌های خارج از خانه رونمایی کرد، خیلی‌های تصور کردند که شاید طراح این لباس در زمان طراحی آن در تعطیلات و در جزایر دریای کارائیب بوده است. البته مسئولان این شرکت گفتند که این ترکیب رنگ به افتخار فرهنگ، هنر و معماری شهر بارسلون است؛ اما نکته جالب اینجاست که باشگاه لندنی چارلتون، دو فصل قبل از آن، دقیقا همین لباس را می‌پوشید.

لباس لئونسا در فصل 15-2014

هر فردی که خوان فرانچسکو مارتین را بشناسد، به خوبی می‌داند که استاد تبحر بالایی در طراحی لباس‌های محیرالعقول دارند. یکی از این طراحی‌ها مربوط به تیم لئونسا در لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا بود. وقتی بازیکنان این تیم با این لباس وارد زمین می‌شدند، اینطور به نظر می‌رسید که تیمی از چند گارسون رستوان در زمین حضور دارد.

لباس هویا لورکا در فصل 14-2013

این تیم دسته سومی فوتبال اسپانیا، در منطقه موریکا حضور دارد. یکی از ویژگی‌های این منطقه، گیاه کلم بروکلی است که حتی به خارج از اسپانیا هم صادرات دارد. مدیران این تیم برای تبلیغ عامل رونق منطقه خود، عکس کلم بروکلی را روی پیراهن شان انداختند. این لباس برای آنها، خوش یمن هم بود زیرا در پایان فصل به قهرمانی در دسته سوم رسیدند. 

بیشتر بخوانید: مسی بالاخره برای بارسا پا به توپ شد/عکس

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =