۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تعاملات شهرکرد و سامان پررنگ‌تر می‌شود

فرهاد رئیسی، رئیس شورای اسلامی شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد و چند تن از مدیران شهری با کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان و بیژن سنایی شهردار این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری : در ابتدای این جلسه کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب این دو شهرداری در راستای ارائه خدمات به شهروندان اظهارداشت: مردم شاهد اقدام‌های خوبی در حوزه مدیریت شهری هستند و از زمان شیوع ویروس کرونا عملکردی خوبی برای پیشگیری از شیوع این ویروس و حفظ سلامت شهروندان داشته‌اند. وی با بیان اینکه تعامل، همکاری و وحدت شورا و شهرداری در کنار ایجاد درآمد پایدار، رمز موفقیت در امور است و جلب رضایت مردم را به دنبال دارد، افزود: تعامل، همکاری، توجه به قانون و برنامه‌ریزی صحیح در مجموعه مدیریت شهری مهم‌ترین عامل دستیابی به رضایت مردم، خدمت‌رسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان است که در این زمینه می‌توان به دو نقطه قوت شهرداری شهرکرد یعنی ارتباط با بدنه شهرداری و مردم اشاره کرد. فرماندار شهرستان سامان با اشاره به فعالیت و خدمت بدون حاشیه اعضای شورا در هر دو شهر بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر با تکیه بر روحیه جهادی، خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در این مسیر می‌کوشند تا شکوفایی هر چه بیشتر این مرز و بوم را رقم بزنند.
 اکبریان با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر درآمد شهرداری‌ها ادامه داد: شیوع بیماری کرونا موجب شد درآمدزایی شهرداری‌ها روند کاهشی داشته باشد که این روند کاهشی درآمد موجب شده است که با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی مالی در هزینه‌های جاری این معضل را تا حدودی کنترل کنیم.
فرهاد رئیسی، رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به لزوم ایجاد وفاق و همدلی در بین شوراها و شهرداری‌ها بیان کرد: شوراها با برنامه‌ریزی اصولی و همچنین ایجاد وفاق و همدلی در راستای خدمت شایسته به مردم می‌توانند بیش از این گام بردارند.
وی گفت: شوراها از مهم‌ترین مولفه‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت و متعهد به اجرای خواسته مردم هستند و وظیفه دارند به مردم خدمت کنند و به مشکلات آنان بپردازند بنابراین نیازمند یک وفاق و همدلی در بین شوراها و شهرداری‌ها هستیم. رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به حضور نیروهای توانمند و متخصص در شهرستان سامان خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات استان به ویژه مشکلات آبی باید به دور از بازی‌ها و تفکرات سیاسی و جناحی تلاش شود. رئیسی با بیان اینکه روش‌های نوین باید در مجموعه مدیریت شهری جهت رفع مشکلات به کار گرفته شود، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در حل معضلات و مشکلات به وجود آمده در جامعه نقش مهمی به عنوان یک پارلمان محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌نماید بنابراین باید با نظارت دقیق و با به‌کارگیری روش‌های نوین بتواند مشکلات شهر را رفع کند. در ادامه این جلسه بیژن سنایی سرپرست شهرداری سامان با بیان اینکه ارتباط و تعامل بین دو شهرداری باید افزایش یابد، اظهارداشت: شهرها فارغ از رسیدگی به امور شهری نیاز دارند تا به دلیل شناساندن پتانسیل‌های شهر و همچنین الگوبرداری از فعالیت‌های انجام شده در دیگر شهرها ارتباطات و تعاملات خود را اتقاء دهند. سنایی بیان کرد: تعاملاتی که بین دو شهر برای ایجاد همبستگی و همچنین تعامل نیروهای انسانی و شهری بسته می‌شود باعث ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری و عمرانی و تقویت زمینه‌های مشترک بین دو طرف می‌شود. بهادر عبدالغنی در ادامه این دیدار با بیان اینکه با تداوم بازدیدها و انتقال تجربیات میان شهرداری شهرکرد و شهرداری سامان می‌توان از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شد، گفت: در دوره جدید مدیریت شهری شهرکرد رویکردهای نوینی در پیش روی شهرداری قرار گرفت که مهم‌ترین آنها ارتقاء تعاملات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اجرای پروژه‌های عمرانی محوری نظیر ایجاد زیرگذر و روگذر میدان معلم است که می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی شهر ما را رفع کند. وی با بیان اینکه تکمیل کمربندی ۱۵ خرداد و طرح بازیافت زباله از جمله طرح‌هایی است که امسال در دستورکار شهرداری شهرکرد قرار گرفته است، افزود: اقدامات و کارهای خوبی به همت مجموعه مدیریت شهری در حوزه عمران، فرهنگی و... انجام شده که امیدواریم بتوانیم رضایتمندی مردم شریف را جلب کنیم. شهردار شهرکرد با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه‌های مختلف از جمله مبلمان شهری، فضای سبز و سایر خدمات باید تلاش مستمر و شبانه‌روزی شود،  بیان کرد: انسجام کار در شهرداری و شورا و همدلی این دو شهرداری می‌تواند تسهیل‌گر ارائه خدمات و انجام فعالیت‌ها به‌صورت هدفمند و مدیریت شده باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =