جشنواره خوشه برتر انگور در ملایر برگزار شد

۴ باغدار ملایر، برنده خوشه برتر انگور در هشتمین جشنواره این مسابقات از میان ۶۵ شرکت کننده را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ملایر ؛ دبیر هشتمین جشنواره خوشه برتر انگور که در هشتمین سال برگزاری این جشن سخن می گفت، این مسابقه را نماد معرفی انگور در سطح ملی و بین‌المللی دانست و افزود:امسال ۶۵ کشاورز از سطح شهرستان ملایر و استان مرکزی در این مسابقه شرکت کردند و پس از داوری چهار باغدار به عنوان برتر معرفی شدند.

اکبر رحیمی با اعلام اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقه کمتر از سال‌های گذشته بود، خاطرنشان کرد: باغدارانی که در این مسابقه برتر شدند، همه زیر نظر طرح باغدار نمونه بودند و از طرح‌های نوین در باغداری استفاده می‌کنند.

دبیر هشتمین جشنواره خوشه برتر انگور همچنین سلامتی، یکنواختی، درشتی، وزن و قند موجود در خوشه انگور را پنج آیتم در انتخاب خوشه‌های برتر عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی همدان و ملایر، پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و شرکت تعاونی پیمان گستر داوری این مسابقه را بر عهده داشتند که سه نفر به عنوان خوشه برتر و یک نفر به عنوان سنگین‌ترین خوشه انتخاب شد.

لازم به ذکر است، شهرستان ملایر حدود ۱۱ هزار هکتار باغ انگور دارد که سالانه بیش از ۲۴۰ هزارتن انگور از سطح این تاکستان‌ها برداشت می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =