استقرار ۱۰خودروی آتش نشانی در شهرکهای صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: در راستای اقدام پیشگیرانه و مقابله با حوادث غیرمترقبه؛ ۷ایستگاه آتش نشانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حمیدرضا خانپور، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در مراسم تجلیل از آتش نشانان شهرکها و نواحی صنعتی تابعه ضمن تبریک این روز بزرگ به کلیه آتش نشانان با اعلام این مطلب گفت: در راستای تجهیز شهرکها و نواحی صنعتی به ایستگاه آتش نشانی به منظور ارتقای سطح ایمنی، مقابله با حوادث غیر مترقبه در حال حاضر ۷ایستگاه آتش نشانی فعال مجهز به ۱۰خودروی آتش نشانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند که تا پایان سال جاری یه دستگاه برای شهرکهای صنعتی آراسنج، کاسپین یک و حیدریه خریداری و تحویل می شود.
خانپور افزود: در شش ماهه اول سالجاری بیش از ۵۰۰ساعت دوره های آموزشی پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی از جمله حریق برگزار شده است. 
او با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش خطرات و خسارات وارده به واحدهای تولیدی و صنعتی برنامه های از قبیل خرید و تجهیز خودروهای آتش نشانی،  امداد و نجات، شناسایی و پایش واحدهای صنعتی پر خطر، ممیزی و تهیه شناسنامه HSEE شهرکها و نواحی صنعتی، بازدید های دوره ای توسط تیم منتخب از دستگاههای مرتبط ، آموزش های مورد نیاز واحدهای صنعتی، شناسایی کانون های خطر و... انجام شده که با اقدامات و تمهیدات انجام شده، خوشبختانه در شش ماهه اول سالجاری حریق و یا حادثه ای در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه اتفاق نیفتاده است ولی عملیات امداد و  نجات و اطفاء حریق در واحدهای صنعتی خارج از محدوده شهرکها و نواحی صنعتی و همچنین محورهای مواصلاتی استان توسط تیم آتش نشانی تحت پوشش این شرکت صورت گرفته است. 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۰واحد تولیدی پر خطر در شهرکها و نواحی صنعتی شناسایی شده که با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، ممیزی ویژه ایمنی واحدهای مذکور در راستای شناسایی نواقص و کاستی و مرتفع کردن آنها در برنامه آتی شرکت شهرکهای صنعتی قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =