"مکین دریا قشم" تجلی جهش تولید در منطقه آزاد قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه ساخت و بهره برداری از تجهیزات و سازه های دریایی در جزیره قشم صورت گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، مطابق برنامه های اعلام شده از سوی حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تغییر رویکرد از فعالیت های تجاری به سوی فعالیت های تولیدی، یکی از برنامه هایی است که در آینده نزدیک ضمن شکوفایی اقتصاد در سال جهش تولید، می تواند موجب افزایش ظرفیت اشتغال برای جوانان جزیره قشم شده و برای کشور ارزآوری بیشتری به همراه داشته باشد.
دستیابی به اهداف جهش تولید در چارچوب سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب با استفاده از توان داخلی مهندسین و نیروی انسانی ماهر و با نگاهی به بازارهای صادراتی تنها بخشی از تلاش های صورت گرفته توسط واحدهای تولیدی در منطقه آزاد قشم است.
شرکت فنی ـ مهندسی و بازرگانی مکین دریا قشم به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه انتقال فن آوری های روز دنیا در زمینه تجهیزات و زیرساخت های دریایی و ساحلی از سال ۸۹ مجوز فعالیت خود در منطقه آزاد قشم را اخذ کرده و از سال ۹۴ فعالیت تولیدی خود را آغاز نموده است. این شرکت با تولید انواع اسکله های شناور آلومینیومی، فولادی و بتنی گامی مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با هدف بی نیازی کشور در حوزه این صنعت هزینه بر، برداشته است.
شرکت مکین دریا قشم به عنوان یکی از شرکت های صنعتی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم با استفاده از فناوری ۱۰۰ درصد ایرانی در کنار ساخت و تولید اسکله های فلزی، گامی مهم در حرکت به سمت بومی سازی اسکله های آلومینیومی و تامین نیازهای سازمان بنادر کشور برداشته به طوری که با این اقدام خود کشور را از واردات این گونه تجهیزات دریایی بی نیاز کرده است
اصلی ترین فعالیت این شرکت در زمینه اجرای پروژه های عمرانی دریایی از جمله؛ انواع اسکله های شناور و ماریناهای دریایی است که بهره گیری از تجهیزات تخصصی مهندسی مورد نیاز همچون بارج، یدک کش، جرثقیل و شمع کوب برای اجرای انواع عملیات عمرانی فراساحلی و ساحلی، شرکت مکین دریا قشم را به یکی از شرکت های پیشروی اجرای پروژه های عمرانی دریایی کشور تبدیل کرده است. توان بالای مهندسی و اجرایی این شرکت در زمینه تامین انواع تجهیزات و سیستم های ناوبری، مخابراتی و الکترونیکی که مورد نیاز انواع شناورها است به همراه اجرای انواع پروژه های توسعه ساحلی، موجب شده تا طرح های بیشماری در محدوده آب های جنوبی و شمالی ایران از سوی سازمان های مهمی همانند بنادر و دریانوردی، شیلات ایران، مناطق آزاد کشور و ... به شرکت مکین دریا قشم واگذار شود.

توسعه تجهیزات و سازه های دریایی برای رسیدن به جهش تولید
حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه بازدید از شرکت مکین دریا قشم، اظهار کرد: این شرکت یکی از مهمترین واحدهای فعال در حوزه تولید اسکله های فلزی و اسکله های آلومینیومی در منطقه آزاد قشم است که موفقیت های زیادی را در این حوزه کسب کرده است.
وی ادامه داد: شرکت مکین دریا قشم از لحاظ تکنولوژی، تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی ماهر یکی از واحدهای موفق در قشم بوده و تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب سازه های دریایی تولید شده توسط این مجموعه به وسیله مهندسین داخلی و نیروهای متخصص آن انجام می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: این شرکت در حوزه ساخت اسکله های صیادی، تفریحی و باری پاسخگوی بخش قابل توجهی از نیاز نقاط مختلف کشور و مناطق آزاد کیش، انزلی و اروند و به ویژه جزیره قشم بوده است.
به گفته مومنی؛ طی سال های گذشته در جزیره قشم در حوزه ساخت و بهره برداری از سازه های دریایی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به انجام برخی پروژه های خارجی توسط شرکت مکین دریا قشم، تصریح کرد: این شرکت در حال اجرای پروژه های متفاوتی در داخل و خارج از کشور هست و در حوزه های استفاده از فناوری های جدید، ماشین آلات و همچنین نیروی انسانی ماهر در آینده شاهد توسعه فعالیت های آن خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: توافقاتی در زمینه طرح های توسعه ای و ایجاد یک اسکله تفریحی جهت توسعه بخش گردشگری و همچنین کشتی های پهن پیکر و توسعه بخش های حمل و نقل برنامه ریزی هایی انجام شده است که تا پایان سال یا نیمه نخست سال آینده اجرایی خواهد شد.
مومنی تصریح کرد: طراحی های صورت گرفته در این مجموعه با استفاده از توان مهندسین و نیروهای داخلی صورت گرفته و امیداوریم در آینده سهم قابل توجهی از بازارهای کشورهای منطقه را به خود اختصاص داده و همچنین پاسخگوی نیازهای منطقه آزاد قشم و سایر مناطق آزاد کشور باشد.
وی با اشاره به نامگذاری سال۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم راهبردهای خود برای دستیابی به اهداف جهش تولید را تنظیم و به تمامی واحدها ابلاغ نموده و مهمترین اولویت در این منطقه، فعال‌ سازی واحدهای راکد و نیمه‌ راکد و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی فعال با هدف صادرات است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =