زارعی در نشست تخصصی مناطق آزاد:توسعه شرکت‌های دانش بنیان به منظور رفع نیاز کشور

️رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: باید به توسعه شرکت‌های دانش بنیان برای حل نیازهای جامعه در مناطق آزاد کشور توجه ویژه شود.

️به گزارش خبرآنلاین از ارس، عباس زارعی در حاشیه دومین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد افزود: با توجه به شرایط کشور باید بر روی صادرات محصولات دانش بنیان تمرکز شود تا درآمد ناخالص کشور افزایش یابد.

زارعی افزود: چگونگی صادرات محصولات نوآوری باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مناطق آزاد کشور همچون منطقه آزاد ارس می‌تواند در این زمینه فعال باشد.

وی با اشاره به این که نوآوری نوعی حرکت به سمت جلو و تکامل است گفت: از تمام اقسام مختلف نوآوری از جمله تحویل نوآوری، ارائه محصول نوآوری شده و نوع کار اقتصادی و نوع فرآیند باید تحت تأثیر مباحث خلاقیت و نوآوری قرار گیرد و همین موجب ایجاد شغل‌های جدید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به این که امروزه همه مسائل به سمت دیجیتال حرکت می‌کند گفت: اساس کار ایجاد بسترهای دیجیتال است و شغل‌های جدید در این راستا ایجاد می‌شود تا پاسخگوی نیاز کشور باشد.

عباس زارعی خاطرنشان شد: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در زمینه خلاقیت، ارائه خلاقیت و تشکیل شغل‌های نوآوری در مناطق آزاد کشور تأثیرگذار باشد.

گفتنی است دومین رویداد بین المللی چالش های مناطق آزاد و ویژه اکسپورتِک (EXPORTECH) با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =