وقتی سرمایه‌گذار ایرانی سر از اقلیم کردستان عراق و مسقط عمان در می‌آورد

حال که استان چهارمحال و بختیاری مورد توجه وی قرار گرفته است، با آغوش باز این سرمایه‌گذار را دریابیم و از این فرصت مغتنم استفاده کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از چهار محال : درباره‌ی دکتر علیرضا خنفری مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران (الامتو) هرچه بگوئیم کم گفته‌ایم، وی حائز رتبه نمونه کشوری از سوی وزارت بهداشت و در حال ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان هوشمند خاورمیانه در کشور عمان برای ارتقای توریست درمانی در خاورمیانه(این بیمارستان تمام هوشمند در زمینی به وسعت چهل هکتار در شهر مسقط کشور عمان  دارای هتل‌لینگ هفت ستاره می‌باشد، و تا دو سال دیگر به بهرداری می‌رسد هرچند این سرمایه‌گذار تمایل زیادی برای ساخت بیمارستان در داخل کشور داشته و دارد.) و بیمارستان صدتختخوابی اقلیم کردستان(این بیمارستان قرار بوده در شهرستان قصرشیرین ساخته شود ولی متاسفانه پیشنهاد ساخت این بیمارستان مورد موافقت مسئولان وقت استان کرمانشاه قرار نگرفت در حالیکه یکی ازبیمارستان‌های سطح بالای عراق است که هتل‌لینگ هم دارد که از رفتن بیماران عراقی به کشورهای مانند هند و لنبان و تایلند جلوگیری می‌کند.) است که همگی از افتخارات وی می‌باشد.
به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان، مسئولین می‌بایست زمینه سرمایه‌گذاری در کشور را برای این قبیل سرمایه‌گذران فراهم کرده و تسهیلاتی هم به آنان اهدا کنند تا سرمایه‌گذاران راغب شوند بیشتر در کشور خود سرمایه‌گذاری نمایند تا مثل این سرمایه‌گذار ایرانی عل‌رغم میل باطنی، کشور دیگری را جهت سرمایه‌گذاری انتخاب نکنند. با توجه به اهمیت توریسم درمانی در دنیا و ارزآوری فوق‌العاده‌ی آن برای کشور باید سریع‌تر در این راستا اقدام کرد  تا سایر سرمایه‌گذاران ایرانی هم به سرنوشت این فرد دچار نشوند، حال وی قصد دارد در استان ما نیز، مشابه اینگونه اقدامات را انجام دهد که علاوه بر اشتغالزایی بالا، باعث بهبود شرایط استان با جذب توریست خواهد شد.
این سرمایه‌گذار موفق می‌گوید: «در واقع زمانی که ما برای انجام کارهای اداری و درخواست‌های‌مان در این حوزه به مراکز و نهادهای دولتی مراجعه می‌کنیم با سد و موانع بسیاری مواجعه می‌شویم تا حدی که از انجام آن کار ابراز پشیمانی می‌کنیم.» در حالیکه کشور ایران از لحاظ علم پزشکی جزء ۱۰ کشور برتر دنیا شناخته شده است و کسب این افتخار سبب شده است تا فعالیت‌های شرکت در این حوزه چند برابر شود. 
وی همچنین قصد دارد بزرگ‌ترین شهرک سلامت در غرب کشور را  بمنظور سپری کردن دوران نقاهت توریست‌های خارجی و جذب آنان به مناطق طبیعی و زیبای کشور راه‌اندازی کند. گردشگری سلامت، صنعت و ثروت ناشناخته و سودآوری است که مورد توجه مسئولان کشورمان قرار نگرفته است.
 بعنوان مثال بیمارستان عمان یکی از بی‌نظرترین بیمارستان‌های مجهز به روز و تمام هوشمند است که تاکنون نظیر آن در هیچ کجای دنیا ساخته نشده و این یکی دیگر از افتخارات یک سرمایه‌گذار ایرانی در دنیاست که با سرمایه شخصی خود دست به چنین اقدامی زده است. در این بیمارستان هوشمند تمام اعمال جراحی با ربات انجام می‌شود و خطای انسانی در اعمال پزشگی به حد ممکن می‌رساند به صفر می‌رسد، گردشگری سلامت، نوعی از صنعت گردشگری است که با هدف حفظ، بهبود و بازیافتن سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال صورت می‌گیرد و عواملی مانند تغییر در ارزش‌های مصرف‌کنندگان، تغییرات سازندگی و اقتضائات سیستم خدمات بهداشتی را می‌توان عوامل اصلی ظهور آن دانست. مجموعه این عوامل موجب شده است گردشگری سلامت در حال حاضر در زمره رو به رشدترین انواع صنعت گردشگری به حساب آید.
در حالی گردشگری سلامت در کشورمان به عنوان یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری نخستین گام‌ها را در راه شکوفایی و توسعه بر می‌دارد که توریسم پزشکی در برخی از کشورها به منبع درآمدی پراهمیتی تبدیل شده و به اقتصاد آن‌ها کمک شایان توجهی کرده است. توریسم درمانی را می‌توان به عنوان امری بین دستگاهی دانست که به علت داشتن متولیان متعدد نیاز به هماهنگی بیشتر دارد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، وزارت رفاه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از جمله دستگاه‌هایی هستند که با توجه به حوزه اختیارات خود هر کدام به نوعی در این موضوع تصمیم گیرنده محسوب می‌شوند.
این شرکت به صورت مستقیم از طریق مرزهای زمینی، مرزهوایی با بهترین امکانات و تجهیزات مدرن روز بیماران عراقی را از اقلیم کردستان به ایران آورده و آنها را به بیمارستان‌هایی در سراسر ایران که واحد IPD دارند معرفی می‌کند. هرچند قبل از ورود خود بیماران عراقی پرونده آنان را هم در بیمارستان‌های مختلف براساس نوع بیماری مورد مطالعه قرار می‌گیرد تا بیمار از قبل وقت برای آن تعیین گردد. 
وی همچنین با گلایه از وضع موجود می‌افزاید: «از زمان تأسیس شرکت تا سال گذشته هر ساله بر تعداد گردشگران به کشور ایران اضافه می‌شد، اما تعداد گردشگران سلامت امسال نسبت به پارسال کمتر شده است و این زنگ خطری است برای ما؛ زیرا در حال از دست دادن بازار هدف‌مان هستیم.»
وی همچنین در گذشته قصد داشت با راه اندازی ایرلاین هوایی در چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای توریست درمانی، با اختصاص تعداد ۳۰ هواپیما در راستای افتتاح یک کارگاه تولیدی پروتز دست و پای مصنوعی هوشمند و ایجاد بستر برای سفر هوایی گردشگرانی از کشورهای سوریه و عراق اقدام کند که پس از راه‌اندازی با توجه به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با مسئولان کشورهای عراق و سوریه، متقاضیان زیادی برای پروتز دست و پای هوشمند به این استان سفر می کنند که برقراری خطوط هوایی برای انجام این فعالیت ضروری است اما باز هم بدلیل عدم همکاری با این سرمایه‌گذار، از اجرای طرح خود منصرف شد.
وی در حال حاضر با نگاه ویژه به چهارمحال و بختیاری بعنوان یک استان مستعد توریست درمانی بدلیل آب و هوای فوق‌العاده، به شرط همکاری مسئولین، در شهرستان سامان، محلی را برای طی دوران نقاهت توریست‌ها، با سرمایه شخصی راه‌اندازی کند تا بتواند علاوه بر رونق صنعت گردشگری سلامت و جذب توریست، موجب اشتغالزایی و بهبود شرایط فعلی استان گردد. امیدواریم مسئولین استان چهارمحال و بختیاری این فرصت مغتنم را قدر دانسته و همکاری لازم برای راه‌اندازی این مرکز جذب توریست‌هایی که دوران نقاهت خود را پشت سر می‌گذارند در منطقه‌ی چم‌جنگل سامان فراهم کنند چرا که ورود هر توریست، تبعات بسیار مثبتی از لحاظ اقتصادی برای مردم استان چهارمحال و بختیاری در پی دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =