ثبت ۳۰۴ بستری جدید کرونایی در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا گفت: مقابله با بیماری کرونا یک امر فرابخشی است و می بایست تمامی ارگان ها و مسئولین پای کار بیایند و با ثبت ۳۰۴ نفر بستری جدید طی ۲۴ ساعت در استان بالاترین آمار به ثبت رسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده درباره مشکلات موجود افزود: یکی از مشکلات این است که درمانگاه های بخش خصوصی و مطب ها بیماران کرونایی را به مراکز بهداشت معرفی نمی کنند. مراکز بهداشت بیماران کرونایی را مراقبت و کنترل می کنند اما این اقدام ها برای سایر بیماران معرفی نشده انجام نمی شود.

وی درباره رکورد بی سابقه بستری های آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۴ نفر بستری جدید به بیماران بستری استان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: تعداد بیماران بستری  سندرم حاد تنفسی یک هزار و ۴۲۷ نفر است که از این تعداد ۲۶۹ نفر در بخش آی سی یو بستری بوده و ۷۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده درباره بیماران فوتی کووید ۱۹ افزود: تعداد ۲۳ نفر بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان فوت شدند و تعداد کل بیماران فوت شده با تست مثبت کووید ۱۹ تا تاریخ ۴ آبان به یک هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

وی درباره تعداد تست های انجام شده برای تشخیص کووید ۱۹ افزود: به طور متوسط یک هزار و ۵۰۰ تست در استان انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره اعلام نگرانی در برخی شهرستان ها افزود: در برخی شهرستان از جمله بوکان، خوی و سلماس آمار مبتلایان افزایش یافته است. در شهرستان خوی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار بستری شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =