جلسه تبیین جمع‌سپاری نخبگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد

این جلسه با هدف جلب مشارکت نخبگان و جمع‌سپاری در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه که به صورت مجازی حضور داشت، با اشاره به مضرات افکار فردی و آسیب پذیر بودن آن برای کشور گفت : پیشرفت و تعالی جامعه محصول خرد جمعی است و هر چه این موضوع تقویت شود در پیشرفت آن جامعه تأثیرگذارتر خواهد بود .
دکتر محسن رضایی افزود : برای گسترده کردن فرآیند جمع سپاری از همه نخبگان ، سامانه نجم راه اندازی شده است و تاکنون بیش از ۴۳۰ صاحب‌نظر ، ایده و پیشنهادات خود را برای تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ارائه داده‌اند .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از دانشگاه‌های کشور گفت: ما در سامانه جمع سپاری مجمع از نظرات آزاداندیشانه دانشجویان و اساتید استقبال می‌کنیم.
دکتر رضایی ادامه داد : دیدگاه‌ها و پیشنهادهای نخبگان در خصوص تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از طریق این سامانه گردآوری، تنظیم و در اختیار مراجع تخصصی ذیربط در تدوین این برنامه قرار می‌گیرد.
در این جلسه دکتر مسعود نصیری رئیس دانشگاه سمنان نیز با اشاره به اهمیت مقوله علم و حمایت و استفاده از توانمندی‌های نخبگان و دانشگاهیان در تدوین برنامه‌های کشور گفت : در برنامه ششم توسعه نکات و مشکلاتی وجود دارد که می‌توان با اصلاح و بازنگری آنها این نقایص در برنامه هفتم توسعه اصلاح شوند .
دکتر نصیری تأکید کرد : باید در دانشگاه‌ها به بحث کارآفرینی و تولید علم در کشور بیش از پیش توجه شود .
در ادامه این جلسه دکتر رضا کی پور سرپرست بنیاد نخبگان استان سمنان نیز ضمن اشاره به اهداف و راهبردهای کلان "سند راهبردی کشور در امور نخبگان"، گفت: این نشست با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و در راستای زمینه‏‌سازی برای اثرگذاری افراد و گروه‏‌های نخبه در کشور و گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی با کانون‌های تفکر نخبگانی به منظور مشارکت آنها در فرایند آینده نگاری و تصمیم سازی برگزار شده است.
حجت الإسلام رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست بر استفاده از نظرات آحاد مردم خصوصا نخبگان برای تدوین برنامه هفتم توسعه تأکید کرد. در این جلسه رؤسای دانشگاه‌های استان و نیز مدیران بنیاد نخبگان حاضر در این نشست ، دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای مشارکت نخبگان و جمع‌سپاری در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور بیان کردند .
لازم به ذکر است کلیه نخبگان و آحاد جامعه می‌توانند جهت مشارکت در تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه، تا آخر آبان‌ماه ۱۳۹۹ نسبت به ثبت ایده‌های تحولی خود در سامانه نجم به آدرس https://najm.cfss.ir اقدام نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =