آزمون سخت کلوپ در اتحاد

منچسترسیتی و لیورپول از ساعت ۲۰ امشب در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از آنکه الکس فرگوسن و آرسن ونگر با لیگ جزیره وداع کردند، خیلی از فوتبال دوستان می‌گفتند که حسرت دیدن بازی‌ تیم‌های این دو اسطوره تا مدت‌ها همراه آنها خواهد بود. از آن زمان کمتر مربی توانست کاریزما و جذابیت این دو مربی را داشته باشد تا شاهد آن بازی‌های حساس در لینگ برتر باشیم. با این حال طی چند فصل اخیر و با آمدن پپ گواردیولا و یورگن کلوپ، بازی‌های لیورپول و منچسترسیتی تا حدودی یادآور دیدارهای منچستر و آرسنال در سال‌های نه چندان دور است.

در این فصل از لیگ جزیره که بسیاری از تیم‌ها فراتر از انتظار بازی کرده‌اند، رقابت من‌سیتی و لیورپول باز هم رنگ و بوی رقابت برای قهرمانی می‌دهد حتی اگر آبی‌های شهر منچستر در مکان نامانوس دهم جدول باشند. البته فاصله آنها با لیورپول بالای جدولی فقط ۵ امتیاز است و پپ و شاگردانش خیلی خوب می‌دانند که پیروزی در بازی امشب تا چه اندازه می‌تواند برای‌شان حیاتی باشد.

دو تیم در حالی پا به این بازی حساس می‌گذارند که دلخوش به آمارهای خوب‌شان هستند. سیتیزن‌ها در ۸ بازی قبلی‌شان بدون شکست بوده و در این میان سه بازی آخر را هم بدون گل خورده به پایان برده‌اند. البته در این میان، مطمئنا یک نگرانی بیش از همه چیز ذهن پپ را به خود مشغول کرده است. تیم او در ۶ بازی اخیر در لیگ جزیره فقط ۹ گل زده که این بدترین آمار سیتیزن‌ها طی ۱۲ فصل گذشته به حساب می‌آید. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند مصدومیت و نبود مهاجم همچون سرخیو آگوئرو است که همچنان شرایط بازی کردن را ندارد.

در طرف مقابل کلوپ هم کم و بیش یک نگرانی بزرگ دارد. تیم او تا اینجای فصل ۱۵ گل خورده است. فاجعه بار بودن این آمار زمانی خودش را نشان می‌دهد که بدانیم قرمزهای آنفیلد در ۲۶ بازی فصل قبل این تعداد گل دریافت کرده بودند. کلوپ به خوبی می‌داند که بازی امشب می تواند آزمون خوبی برای خط دفاع تیمش باشد.

آمار می‌گوید که لیورپول برای پیروزی در این بازی حساس کار سختی پیش رو دارد. سیتیزن‌ها در سه بازی قبلی خود در اتحاد مقابل لیورپول سه پیروزی به دست آورده و آمار فوق‌العاده ۱۱ گل زده و فقط یک گل خورده را ثبت کرده‌اند. من‌سیتی اگر در بازی امشب پیروز شود، برای اولین بار از سال ۱۹۳۷ توانسته قرمزهای آنفیلد را در چهار بازی پیاپی در خانه‌اش شکست دهد. از طرفبل دیگر، همانطور که در ابتدا گفته شد یکی از مهمترین دلایل جذابیت این بازی تقابل دوباره پپ و کلوپ است. به غیر از آمار و رکوردهای تیمی، ان دو مربی هم سابقه جالبی مقابل یکدیگر دارند. پپ در این سال‌ها ۸ بار به تیم‌های تحت هدایت کلوپ باخته که این بدترین آمار مربی اسپانیایی مقابل دیگر مربیان در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =