جمهوری آذربایجان از آزادسازی شهر شوشا در قره‌باغ خبر داد

ایرنا نوشت: الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان از آزادسازی شهر راهبردی شوشا واقع در قره باغ خبر داد.

 رییس جمهوری آذربایجان در پیامی به مردم کشورش که از طریق شبکه‌های تلویزیونی این کشور بطور زنده پخش شد ، گفت که جمهوری آذربایجان پس از فاصله ۲۸ سال دو باره به شوشا بر می‌گردد.

 وی با اشاره به نافرجام بودن تلاش های حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ گفت که جمهوری آذربایجان توانست سرزمینهای خود را از روش های نظامی آزاد کند. 

شوشا شهری در منطقه مورد مناقشه ناگورنو - قره‌باغ در قفقاز جنوبی است.  تا پیش از جنگ قره‌باغ، این شهر یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان بوده‌است. این شهر که به کنسرواتوار آذربایجان مشهور بوده موطن بسیاری از آهنگسازان، هنرمندان موسیقی، شاعران و نویسندگان ارمنی و آذربایجانی است. این شهر همچنین پس از جنگ جهانی اول برای ارمنی‌ها به جهت اقتصادی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌است. وجود «کلیسای جامع شوشی» این شهر را از نظر مذهبی نیز برای ارامنه دارای اهمیت ویژه‌ای ساخته‌است. در حال حاضر این شهر در بخش شوشا در قره باغ واقع شده‌است.

ارتفاع این شهر ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح آب‌های آزاد است و دارای مناظر بسیار بدیع کوهستانی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه است. 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    65 92
    نصر من الله و فتح قریب به یاری حضرت حق
  • Ali IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    61 86
    مبارک اولسون
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    38 66
    جانلار یارالی آزربایجانا قوربان، مبارک السون، الحمدالله
  • کیومرث IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    39 0
    تا حالا ارمنیارو ادمای خوبی میدونستم اما گوگل وانترنت ومطالعه فهمیدم شنیدن کی بود مانند دیدن با تهمت ۴۰۰۰ تروریست کذایی حمله به شهر های وتلفات غیر نظامی تخریب اثار باستانی ومساجدو تبدیل انهابه خوک دونی اشغال خاک یه کشور بیحاشه مثل آذربایجان و.....
  • پاکزاد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    44 0
    جنگ جنگ حق وباطله و این وعده پروردگار بزرگه که سرانجام ستمکاران شکست و اتش جهنم خواد بود وکفار مسیحی بعد از سی سال با بینی به خاکملیده شده باید سرزمین مسلمین آذربایجان عزیز را ترک کنند.