واحد مرکزی خبر نوشت:

منطقه واشنگتن دی سی بیشترین میزان بیسوادی و فقر را در کل آمریکا دارد. شبکه خبری یورونیوز در گزارشی به بررسی وضع بیسوادی در آمریکا پرداخت واعلام کرد واشنگتن دی سی ، پایتخت قدرتمند ترین کشور جهان است.این شهر با این حال به علت نرخ بالای بیسوادی و فقرش نیز معروف است. منطقه واشنگتن دی سی با نرخ بیسوادی بیست تا سی درصد ،رکود بیشترین میزان بیسوادی را در آمریکا به خود اختصاص داده است .

به همین علت ،مسئولان این منطقه ، مراکز سواد آموزی را در واشنگتن برپا کرده اند تا بیسوادان بتوانند در آن آموزش بینند. بیشتر دانش آموزان این مدارس سیاه پوستان افریقایی تبار آمریکا هستند و سن آنها نیز بین سی تا چهل سال است . میزان توان خواندن آنها به اندازه یک دانش آموز نه ساله است . یعنی می توانند کلمات ساده را بخوانند اما نمی توانند انشا بنویسند و یا روزنامه بخوانند. بر اساس این گزارش ، بیشتر بیسوادهای واشنگتن دی سی کسانی هستند که مدرسه را ترک کرده اند چون نمی توانسته اند ادامه تحصیل دهند.

برخی البته مشکل یادگیری دارند. برخی نیز که خانواده های مشخصی نداشته اند اصلا نمی توانند انگلیسی را به درستی صحبت کنند. براساس این گزارش ، از دیگر موارد دلایل بیسوادی در واشنگتن می توان به اعتیاد ، مصرف زیاد مشروبات الکلی ، حامگلی در سن نوجوانی و فقر مفرط اشاره کرد . فقر از آنجا در این جا اهمیت پیدا می کند که بدانم منطقه واشنگتن دی سی بیشترین میزان فقر را نیز در کل آمریکا دارد.

/56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =