۱ نفر
۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
اردوغان به شاه سعودی تبریک گفت

ایسنا نوشت: در پی تماس تلفنی اخیر با ملک سلمان اردوغان در اولین موضع‌گیری به عربستان به دلیل موفقیت برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ به میزبانی ریاض تبریک گفت.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، این تبریک در جریان اجلاس گروه ۲۰ و بعد از تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه مطرح شده است.

این اظهار نظر اردوغان در پی آن است که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت، روابط خوب و مثبتی بین ریاض و آنکارا وجود دارد.

همچنین ولیعهد عربستان تاکید کرده که ریاست گروه ۲۰ بیانیه جداگانه‌ای درباره موضع گیری ترکیه در کنار بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰ صادر می‌کند.

این در حالی است که روابط دو کشور به دلیل مواضع عربستان در قبال اخوان المسلمین و نیز وقوع قتل جمال خاشقجی در کنسولگری ریاض در استانبول کاملا سرد شده بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 4
    اردوغان واقعا باهوش است بدون درگیری با قدرت های بزرگ حوزه نفوذ خود را در خاورمیانه گسترش داده و تمام همسایگان نمی توانند رو حرف ترکیه چیری بگویند و در مسئله قفقاز تنها کشور خاورمیانه بود که از طرف قدرت های بزرگ به حل مسئله دعوت شد
    • DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      ظاهر را نبین . ارزش لیر نصف شده و در ترکیه بیشتر مردم مخالف اردوغان شدن . ترکیه لب تیغ جنگ داخلی هستش و قدرت فعلی ترکیه از ریشه سست هستش . جهت اطلاع بگم امریکا داخل ترکیه پایگاه نظامی و تعداد زیادی کلاهک هسته ای داره . استقلال یک کشور شرط اصلی تبدیل شدن به قدرت می باشد
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 5
    قطعا اردوغان از وقایعی چون قتل خاشقچی فقط برای کسب منافع کشورش بهره میگیره و خودش رو درگیر نزاع های سیاسی بیهوده نمیکنه. خوبه که سیاستمداران ما هم حداقل از اردوغان یاد بگیرند تا اینقدر شاهد عقب رفت کشور در مسایل سیاسی و اقتصادی نباشیم. با این همه ادعا هیچ جایی در مناسبات بین المللی و اقتصادی نداریم.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 6
    زرنگی و سیاست در جهت منافع ملی را بایستی از اردوغان یاد گرفت. ما کجا هستیم؟!
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا اقای اردوغان برای کشور ترکیه خوب کار میکنه. قبل از امدن اقای اردغان (۲۰۰۳)یادتون هست.با یه وانت پر پول باید میرفتی فقط برای نهار خرید کنی.الان طی ۱۷ سال چه جایگاه اقتصادی و سیاسی در جهان داره