۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۳

بهترین شخصی که این میان می‌تواند تکلیف را تا حدودی برای همه روشن کند «جواد طوسی» است.

بهترین شخصی که این میان می‌تواند تکلیف را تا حدودی برای همه روشن کند یک حقوقدان آشنا به قانون جزاست و چه کسی بهتر از «جواد طوسی» منتقد نام​آشنای سینما که از سر اتفاق، قاضی نیز هست.

آقای طوسی آیا شکایت حسام نواب صفوی از سیدکمال طباطبایی به این شکل، محلی از اعراب دارد؟
البته اگر واقعاً توهینی صورت پذیرفته باشد، بله. البته باید دید نظر قاضی دادگاه چیست. به هر حال توهین شقوق مختلفی دارد. توهین می‌تواند مکتوب، رسانه‌ای یا شفاهی باشد.

حداکثر حکمی که ممکن برای آقای طباطبایی صادر شود چیست؟ ظاهراً آقای نواب صفوی برای صرف نظر از شکایت خود تقاضای 100 میلیون تومان غرامت کرده است؟
نه دیگر از این خبرها هم نیست. اتهام آقای طباطبایی در بدترین حالت ممکن «توهین» است که مجازات آن را هم مرجع قضایی تعیین می‌کند. تازه اگر دادگاه در مرحله اول شدت عمل نشان دهد احتمال تعدیل حکم در دادگاه تجدید نظر زیاد است. البته اول باید ببینیم چه اتهامی را به او تفهیم کرده‌اند. اگر اتهام «توهین» باشد حداکثر حکمی که ممکن است از سوی قاضی پرونده صادر شود 75 ضربه شلاق، قابل تبدیل به جزای نقدی است.

ولی به هر حال این شوخی که با نواب‌صفوی شده، توسط وزارت ارشاد که یک نهاد نظارتی رسمی هم دارد، تأیید شده است والا فیلم نمی‌توانست به اکران درآید. این نمی‌تواند طباطبایی را از اتهام مبری کند؟
باید دید تفهیم اتهام چه بوده، بعد می‌شود نظر داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =