آهک‌ هیدراته کارخانه پویا صنعت از حیث کیفیت در جایگاه دوم جهان قرار دارد

مدیر تنها کارخانه تولید آهک هیدراته استان سمنان با اشاره به جایگاه دومی کیفیت محصولات این کارخانه در جهان اظهار کرد: طی ماه آینده فاز توسعه این کارخانه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سمنان کارخانه اهک هیدراته این استان بعنوان تنها کارخانه تولید کننده آهک صنعتی در منطقه به شمار می آید و بواسطه فعالیت این کارخانه که قدیمی ترین واحد تولیدی منطقه است ، مواد خام معدنی را پس از  انجام فرآیند شیمیایی تبدیل به محصول مورد نظر بازارهای صادراتی کرده است این‌ در شرایطی است که امروزه با بهره گیری از تکنولوژی های نوین‌ و استفاده از کوره های صنعتی دستاوردهای شاخصی تولید می شود.
ماده اصلی آهک ،اکسید کلسیم (sao) می باشد که یک ترکیب کاملا قلیایی قوی است و می تواند با کلیه اسیدها ترکیب شود و نگهداری آن باعث ایجاد تغییرات در درجه خلوص می شود و هنگام ترکیب با آب و یا اسیدها حرارت زیادی ایجاد می کند و از این رو در بسیاری از صنایع ،اهک هیدراته با ویژگی‌ پایداری‌ مناسب استفاده می گردد.

 چکیده ای از گفتگو با رضا مددیان مدیر کارخانه آهک هیدراته‌ شرکت پویا صنعت نوید البرز در زیر آمده است

طی سال های اخیر بعنوان مدیر مجتمع آهک هیدرانه استان سمنان در حال فعالیت هستم و دارای مدرک مهندسی مکانیک طراحی جامدات بوده و در زمینه طراحی و ساخت ،نصب و راه اندازی  کارخانجات صنعتی از قبیل سیمام ، اهک و مجموعه های صنعتی مشغول به کار هستم.

- این کارخانه در سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید و طی مدت کوتاهی به کیفیت مطلوب محصولات این کارخانه به کیفیت مطلوب بازار های داخل و صادراتی رسید 

- این کارخانه تنها کارخانه آهک استان سمنان می باشد که آهک صنعتی تولبد می کند و از بهترین معادن سنگ اهن سمنان تغذیه می شود و براساس برخی نظرسنجی ها  دومین آهک هیدراته دنیا از نظر کیفیت می باشد.

- تکنولوژی پخت آهک این کارخانه منحصر به فرد می باشد و از کوره دوار ایستاده استفاده می شود معدن رویان، متعلق به شرکت می باشد و از نظر خلوص سنگ اهک بالای ۹۸% است.

- به دلیل مشکل سوخت چند سال کارخانه فعالیت نداشت تا اینکه با گاز رسانی انجام شده مشکل مرتفع و در مراحل پایانی بازسازی و بروزرسانی کارخانه هستیم.

- کارخانه پویا صنعت نوید البرز با مدیریت جدید تا یک ماه آینده با حضور مسئولان استانی به بهره یرداری مجدد خواهد رسید.

- قابلیت های فراوان و ارزانی این محصول در مقایسه با سایر قلیاها باعث شده است طیف گسترده ای از کاربردها را داشته باشد.

- برخی مصارف آهک هیدرانه شامل ساختمانی ، زیر سازی ، آسفالت -تصفیه آب های آشامیدنی و صنعتی، تصفیه فاضلاب های صنعتی و شهری ، مصارف کشاورزی اصلاح خاک و خنثی سازی زمین های اسیدی ، دفن دام و تهیه کدو کارخانجات قند و شکر، صنایع مصالح ساختمانی مانند سیمان ،سرامیک ،موزاییک، پودر سنگ ، بناهای پیش ساخته و صنایع فولاد و ذوب آهن، حفاظت محیط و کنترل آلودگی های کارخانجات و جادب گازها در ماسک ها ، معادن ذعال سنگ (به عنوان نرم کننده ماده منفجره)، تولبد کربید کلسیم (کاربید) ، صنایع چرم و دباغی ، آماده سازی و بستر پرورش آبزیان ، ضد عفونی کردن سالن های مرعداری، شیشه سازی، لاستیک سازی و...

 - با افزایش ظرفیت جهت میکرونیزه کردن مواد معدتی از قبیل باریت ، کربنات سدیم و عرضه به بازار های هدف و همچنین بعنوان مواد اولیه صنعت حفاری و چاه های نفت ،خوراک دام و طیور و... می باشد

- با شروع فعالیت کارخانه و توسعه انجام شده تعداد ۶۰  نفر به صورت مستقیم و حدود یکصد نفر غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
 

- گاز رسانی به این کارخانه با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است ضمن اینکه بیش از ۲۸ میلیارد جهت اورهال تنها کارخانه آهک هیدراته استان سمنان هزینه شده است.

- تولیدات کارخانه پویا صنعت علاوه بر تامین نیازهای استان سمنان به دلیل دارا بودن خلوص ۹۰ درصدی محصول ، بسیاری از کشورها از جمله امارات ،چین ،هندوستان و...تقاضا دارد و البته سایر محصولات نیز بر حسب سفارش مشتری عرضه می شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =