داوران نمایشگاه اسماء‌الحسنی معرفی شدند

هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماء‌الحسنی، با داوری مصطفی گودرزی، عفت‌السادات افضل‌طوسی، محمدصابر شیخ‌رضائی، حمیدرضا کشاورزی میاندشتی و محمد روح‌الامین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعضای هیات داوران هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماء‌الحسنی معرفی شدند.

پنج داور این رویداد فرهنگی، به شرح زیر هستند:

دکتر مصطفی گودرزی، استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل از دانشگاه پاریس، پانتئون سوربن در فرانسه است.

دکتر عفت‌السادات افضل‌طوسی، دانشیار گروه ارتباط تصویری و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا، از دانشگاه هونگ ایک در سئول (کره جنوبی) فارغ‌التحصیل شده است.

محمدصابر شیخ‌رضائی، ایده‌پرداز، طراح گرافیک، تصویرگر و عکاس فارغ‌التحصیل رشته ارتباط تصویری از دانشکده هنر دانشگاه شاهد است.

حمیدرضا کشاورزی میاندشتی، مدرس و کارشناس ارشد هنر اسلامی با گرایش به گونه‌شناسی خط بنایی (معقلی) و طراح گرافیک است.

محمد روح‌الامین، فارغ‌التحصیل دانشکده هنر و معماری، طراح گرافیک و مدیر هنری و مدرس گرافیک و تایپو گرافی است.

همچنین، پوستر این نمایشگاه با طراحی مازیار علی‌یاری رونمایی شد.

علی‌یاری در باره طراحی پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماء‌الحسنی گفت: «طراحی چنین پوستری برای من که شرکت‌کننده‌ ادوار پیشین این رویداد بودم، بسیار سخت و شیرین بود. هنگام شروع، ذهنم مرا به سمت طراحی اثری می‌بُرد که گویای مفاهیم جشنواره در قرنی نو باشد، و از طرف دیگر باید جنبه‌ اطلاع‌رسانی پوستر برای بیننده حفظ می‌شد. سادگی و بی‌پیرایگی نوعی خط کوفی با تمام قدمتش بسیار مدرن به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که با طراحی تک حرف‌های مستقل و کنارهم قرار دادن و برخوردشان با یکدیگر، مفهوم نمایشگاه حروف‌نگاری، رنگین و نورانی بودنشان، فضای جشنواره را در ذهن مخاطب هدف به‌یاد آورد. فارغ از رویکرد طراحی پوسترهای مذهبی مرسوم، سعی کردم روشی را انتخاب کنم که روح قدمت در جسم مدرن و امروزی را در نگاه بیننده تداعی کند.»

علی‌یاری، طراح گرافیک متولد ۱۳۶۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است و موفقیت‌های زیادی را در کارنامه هنری خود دارد.

هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماء‌الحسنی با سازماندهی پایگاه‌ اینترنتی طراحان مستقل ایران «تودی ‌پوسترز»، در دو بخش اصلی و جنبی از ۲۴ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای اطلاع از مقررات جهت شرکت در نمایشگاه و ارسال آثار، می‌توانند به وب سایت رسمی نمایشگاه به نشانی www.todayposters.com مراجعه کنند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =