توافق گانتس و نتانیاهو برای تمدید مهلت تصویب بودجه

ایسنا نوشت:در تلاش برای جلوگیری از انحلال کنست و کشیده شدن به انتخابات جدید، دو قطب دولت رژیم صهیونیستی" لیکود و آبی و سفید" بر سر تمدید زمان بررسی لایحه بودجه سالانه این رژیم به توافق رسیدند.

وب سایت i۲۴ گزارش داد، ۴۸ ساعت قبل از تاریخ انحلال بیست و سومین پارلمان رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب توافق نامه ای بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود و نیز بنی گانتس، شریک دولت ائتلافی و رهبر ائتلاف آبی- سفید منعقد شد.

طبق این توافق بررسی لایجه بودجه براساس جدول زمانی جدید و به منظور دستیابی به راه حلی در این باره برای مدت دو هفته به تاخیر افتاد.

دو طرف توافق کردند "تاریخ تصویب بودجه را به ۵ ژانویه ۲۰۲۱ موکول کنند و در صورت تصویب نشدن لوایح بودجه، کنست منحل و ۲۳ مارس آینده انتخابات جدید برگزار می شود."

حزب آبی و سفید در بیانیه ای اعلام کرد امروز دوشنبه پیش نویس قانونی ارائه می شود که طبق آن بودجه سال ۲۰۲۰ ، ۳۱ دسامبر سال جاری و بودجه ۲۰۲۱ نیز ۵ ژانویه همان سال تصویب می شود و در صورت عدم تصویب این لوایح، کنست منحل و انتخابات برگزار می گردد."

این حزب همچنین اعلام کرد این توافق نهایی نیست و در صورت عدم تفاهم دو طرف بر سر چارچوب اجرایی این توافق ممکن است کنست روز سه شنبه منحل شود.

شبکه کان نیز اعلام کرده است که انتظار می رود نتانیاهو و گانتس در ساعات آینده در مورد سایر موضوعات ، به ویژه انتصابات سیستم قضایی و موضوع نخست وزیر دوره ای ، به توافق برسند.

نتانیاهو دنبال تصویب بودجه یک ساله است در حالی که گانتس بر بودجه دو ساله اصرار دارد.

اسرائیل شاهد دو انتخابات در آوریل و سپتامبر ۲۰۱۹ بود ، سپس سومین انتخابات در مارس ۲۰۲۰ بود که منجر به تشکیل دولت فعلی در ماه مه همان سال شد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1468223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =