نتانیاهو برای لغو انتخابات نقشه کشیده است

ایسنا نوشت: رسانه‌های عبری از تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولتی جدید بدون برگزاری انتخابات پرده برداشتند.

 شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم علاوه بر ارتباط با اعضای حزب "آبی ـ سفید" در کنست، درصدد است تا بدون برگزاری انتخابات چهارم، دولت جدیدی را بدون حضور بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم و شریک دولت ائتلافی نتانیاهو تشکیل دهد.

طبق این گزارش، مقاماتی از حزب لیکود در روزهای اخیر با نفتالی بنت، رئیس حزب "یمینا" تماس گرفته و برای پیوستن فهرست حزب وی به دولت چند وزارتخانه را به او پیشنهاد کرده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات مذکور نوشت که نفتالی بنت پیشنهاد لیکود را نپذیرفته است.

طبق گزارش این شبکه، همچنین طرف‌های نزدیک به نتانیاهو با وزرا و اعضای کنست از حزب آبی ـ سفید تماس گرفته و به آنها پیشنهاد داده‌اند که در مقابل تضمین باقی ماندنشان در دولت از حزب گانتس جدا شوند.

میان اعضای لیکود و آبی ـ سفید به عنوان دو بال دولت رژیم صهیونیستی درباره موضوع تصویب بودجه اختلاف نظر وجود دارد؛ طوری که نتانیاهو به دنبال تصویب بودجه برای یک سال بوده و این حالی است که در مقابل بنی گانتس طبق توافق صورت گرفته میان دو طرف خواستار تصویب بودجه دو ساله است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود اعلام کرد که در صورت عدم تصویب پیش‌نویس بودجه،کنست نیمه شب سه‌شنبه ـ چهارشنبه هفته جاری منحل خواهد شد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1467887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =